طراحی و اجرای تخصصی روف گاردن در مشهد (بام سبز)

قطعا شما هم مانند دیگران به دنبال فضایی می گردید که حتی برای چند لحظه از فضای هر روزه خود فاصله بگیرید و “دمی بیاسایید”.

شاید اگر چند دهه پیش زندگی می کردید می توانستید به حیاط خود بروید و زیر سایه درختان کنار حوض استراحت کنید؛ اما شما امروز زندگی می کنید.امروزه که بیشتر خانه ها آپارتمانی شدند و چیزی به نام حیاط طبق تعریف قدیمی آن وجود ندارد، اکنون چه می کنید؟

همانطور که نیازهای انسان با گذشت زمان تغییر پیدا می کند، پاسخ او به این نیازها نیز خود را به روز می کند.بنابراین طبیعی است که به دنبال طراحی و اجرای تخصصی روف گاردن در مشهد باشید؛ چرا که پاسخی نو برای نیاز کهنه خود یافته اید.

در ذیل فهرست بهترین های طراحی و اجرای تخصصی روف گاردن در مشهد تقدیم حضورتان می گردد:

۱کارمانی
طراحی و نظارت، اجرا و ساخت ( معماری و دکوراسیون داخلی)
شماره تماس:

۰۹۱۵۲۴۳۹۰۵۸

۲هزارهطراحی پلان و محسابات سازهشماره تماس:
۰۹۱۵۲۳۸۹۰۵۷
۳مهرطراحی پلان و معماری داخلیشماره تماس:
۰۹۱۵۷۳۳۹۴۰۶
۴آرینطراحی،نظارت و ساخت
نما
شماره تماس:
۰۹۱۵۷۳۵۲۴۳۱
۵ماورامعماری و معماری داخلیشماره تماس:
۰۹۱۵۴۸۶۰۸۹۱
۶آرمانیمعماری و محاسباتشماره تماس:
۰۹۱۵۷۳۶۴۵۸۹
۷نیانمحاسبات سازه و عمران و طراحی پلان
شماره تماس:
۰۹۱۵۰۵۰۵۶۹۲
۸ارج آرکطراحی و دکوراسیون داخلیشماره تماس:
۰۹۱۵۶۱۱۷۲۱۰
۹خانه آرمانی دکوراسیون داخلیشماره تماس:
۰۹۰۱۴۳۸۵۷۰۸
۱۰پاژمعماری و دکوراسیون داخلیشماره تماس:
۰۹۲۰۲۹۰۲۵۹۰

پس از معرفی بهترین های طراحی و اجرای تخصصی روف گاردن در مشهد، قصد داریم تا علاوه بر بررسی چرایی حضور این شرکت ها در فهرست بالا، نگاهی به مفاهیم کلی مربوط به روف گاردن داشته باشیم.

طراحی دکوراسیون داخلی در مشهد

روف گاردن چیست؟

تکنولوژی مدرنی که امروزه بر پایه سقف سبز نهاده شده است و بر روی پشت بام ها و تراس ها اجرا می شود، با نام روف گاردن معروف است و به آن بام باغ نیز گفته می شود.

طراحی و اجرای تخصصی روف گاردن در واقع خلق فضای سبز بر روی پشت بام است تا از این طریق طبیعت را در زندگی شهری دخیل کرده و از آن استفاده کنند.

این نکته جایی از اهمیت بیشتری برخوردار می شود که مطابق آنچه پیشتر گفته شد، از انباشتگی عناصر زندگی ماشینی در شهرهای امروزی آگاه باشیم و نیاز به فضای سبز را در خود حس کنیم؛ حال ایجاد این فضا در دل فضای شهری به نحوی که بتواند حس خوب مورد نیازتان را به شما القا کند امری است که نیازمند دانش و تخصص در زمینه های مختلف است.

وجود این تخصص در شرکت ها، یکی از معیارهای اصلی ما برای انتخاب بهترین های طراحی و اجرای تخصصی روف گاردن بوده است.

از آن جهت اجرای یک روف گاردن درست و موفق نیازمند تسلط بر شاخه های گوناگون است که یک باغ بام می تواند شامل مجموعه ای از گیاهان سبز، آبنما، آلاچیق، مبلمان باغی، سایبان، محصولات کشاورزی و سایر امکانات دیگر با توجه به مساحت موجود باشد.

طراحی و اجرا بام سبز در مشهد

گونه های روف گاردن

هر چند در میان مردم تنها یک روف گاردن وجود دارد و آن روف گاردن است! اما در اصل اینطور نیست.

برای طراحی و اجرای روف گاردن می توان از گونه های مختلفی بهره جست که البته اجرای هر کدام از آن ها فارغ از پیش نیازهایی که دارد، نیازمند تخصص و توانایی است.

بنابراین بهترین های طراحی و اجرای تخصصی روف گاردن باید بر تمامی گونه های آن تسلط کافی داشته باشند تا متناسب با فضای شما بهترین را انتخاب کنند.

تسلط کافی بر تمامی سبک های روف گاردن، از مهم ترین ویژگی های مدنظر ما برای برترین های طراحی و اجرای تخصصی روف گاردن در مشهد بوده است.

سبک های گوناگون روف گاردن عباتند از:

  1. گسترده
  2. متمرکز
  3. ترکیبی
  4. مدولار

روف گاردن سیستم گسترده

در این نوع از باغ بام، از گیاهانی با ریشه های کوتاه استفاده می شود.

در سیستم گسترده، بستر کاشت سیار سطحی است و ضخامت خاک حداکثر ۲۰ سانتی متر اس، به همین دلیل است که این سیستم به نسبت سایر سیستم های روف گاردن هزینه کمتری دارد.

این سبک که تنوع گل و گیاه در آن کم است، معمولا دارای محدودیت وزنی است و تنها مقدار مشخصی از وزن را می تواند بر روی خود تحمل کند؛ به همین دلیل معمولا در دسترس عموم نیست و استفاده از آن به افراد خاصی منحصر می شود.

روف گاردن سیستم متمرکز

این باغ با استفاده از حجم بالای خاک و با ارتفاع زیاد آن ساخته می شود.

سیستم متمرکز که واضحا از سایر سبک ها گران قیمت تر است توانایی کاشت انواع گیاهان و گل های زینتی و حتی درخت ها را در خاک خود دارد.

از آنجایی که این نوع از باغ ها عمق قابل توجهی از خاک را دارند بنابراین در طراحی آن آزادی عمل بیشتری وجود دارد، به شکلی که بیشتر شبیه یک پارک طراحی می شود.

البته لازم به ذکر است این باغ ها در کنار تمامی جذابیت های خود، نیازمند آبیاری، کوددهی و سایر مراقبت ها نیز می باشد.

روف گاردن سیستم ترکیبی

همانگونه که از اسم آن پیداست، این سیستم با ترکیبی از دو سیستم قبلی حاصل می شود؛ بنابراین از متمرکز ارزان تر و از گسترده گران تر است.

به دلیل همین تفاوت گونه ها در باغ، امکان کاشت انواع بیشتری از گل ها و گیاهان و حتی میوه های بوته ای نظیر هندوانه و یا گیاهان دارویی نظیر پونه و لاوندر در آن وجود دارد.

البته نکته حائز اهمیت در این سبک، توجه به میزان وزن ایجاد شده ناشی از کاشت گیاهان در هنگام ساخت سازه می باشد.

روف گاردن سیستم جعبه گیاه (مدولار)

در این سیستم تمامی گیاهان در جعبه های مخصوصی که در تمام یا بیشتر روف گاردن مورد استفاده قرار می گیرد کشت و نگهداری می شود.

در سیستم های دیگر یک لایه پیوسته برای کاشت بر روی سقف ایجاد می شود اما در این سبک لایه مذکور غیر پیوسته است.

اینکه کدام یک از سبک های بالا مناسب فضای شماست به عوامل گوناگونی از جمله بودجه و سازه شما بستگی دارد.

بهترین ها در امر طراحی و اجرای تخصصی روف گاردن این توانایی را دارند که مطابق با بودجه و خواسته شما، بهترین سبک را با توجه به سازه برگزینند.

بنابراین این مسئله، یکی دیگر از موارد مورد نظر ما برای انتخاب بهترین های طراحی و اجرای تخصصی روف گاردن در مشهد است.

چرا باید از روف گاردن استفاده کنیم؟

فارغ از نیاز روحی به فضای سبز که در شهرهای امروزی تنها می توانیم در فضاهایی مانند پشت بام ها به آن پاسخ دهیم، روف گاردن به خودی خود مزایای قابل توجهی دارد که از آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سقف های سبز با جذب گرما (بر خلاف سقف های قیرگون سنتی که آن را بازتاب می دهند) می توانند با ایجاد یک عایق طبیعی هزینه های انرژی در ساختمان را کاهش دهند.
  • روف گاردن ها می تواند به کاهش اثر جزیره حرارتی شهری کمک شایانی داشته باشند؛ پدیده ای که تاثیرات منفی بسیاری بر اقلیم و آب و هوا دارد.
  • بام باغ ها می توانند با کاهش ذرات معلق در هوا و افزایش میزان اکسیژن تولیدی، تاثیر به سزایی در پاک بودن هوا (حداقل در همان فضا) داشته باشند.

با توجه به آنچه گفته شد، برای طراحی و اجرای تخصصی روف گاردن،شرکت طراح و مجری باید به طور کامل بر تمامی مزایای آن و همچنین نحوه به حداکثر رساندن آن ها واقف باشد.

بنابراین بهترین های طراحی و اجرای تخصصی روف گاردن باید بر این موارد و به طور کلی مبحث مهندسی انرژی تسلط کافی داشته باشند.

توانایی ایجاد یک سقف سبز با تمامی مزایای آن( و نه صرفا فضای سبز بر روی بام) مسئله ای قابل توجه است که بدل به یکی از معیارهای اصلی ما برای انتخاب برترین ها شد.

هزینه روف گاردن

یکی دیگر از مزایای روف گاردن این است که تقریبا با هر بودجه ای می توان آن را پیاده سازی کرد.

این انعطاف بودجه از این منظر حاصل می شود که خروجی بام باغ می تواند با چندین فلاورباکس بدل به روف گاردن شده باشد و یا با اجرای کامل یک باغ سبز بزرگ.

البته باید به این توجه داشت که برآورد دقیق هزینه ساخت روف گاردن شما بدون بازدید از محل پروژه و نقشه برداری و طراحی توسط شرکت مجری امکان پذیر نیست.

اما نکته حائز اهمیت این است که فرقی نمی کند با چه بودجه ای و یا برای چه متراژی قصد ایجاد روف گاردن را دارید، مهم این است که شرکت طراح و مجری باید بتواند در چارچوب های تعریف شده توانایی ایجاد خروجی با کیفیت و مطابق استانداردهای مورد نیاز را داشته باشد.

چه قصد ایجاد روف گاردن کوچک و چه بزرگ را داشته باشید، پیشنهاد ما به شما سپردن پروژه به بهترین هاست.

کاربرد حداکثری از فضاهای بدون استفاده، دانش کافی نسبت به نورپردازی، ایجاد فضایی دوست داشتنی حتی در فضاهای کوچک و … تنها بخشی از مواردی است که یک شرکت برتر باید بر آن تسلط داشته باشد.

این تسلط، یکی دیگر از موارد مورد بررسی ما برای انتخاب برترین های طراحی و اجرای تخصصی روف گاردن در مشهد بوده است که به آن توجه داشتیم.

طراحی و اجرا روف گاردن در مشهد

اما از آنجایی که طراحی و اجرای تخصصی روف گاردن مراحل مختلفی دارد که در تمامی آن ها باید دقت و کیفیت لازم صورت پذیرد، یکی دیگر از شاخصه های بهترین های طراحی و اجرای تخصصی روف گاردن توانایی اجرای تمامی مراحل (اصطلاحا صفر تا صد) است؛ امری که از چشم ما برای انتخاب فهرست بالا پنهان نماند.

طراحی و اجرای روف گاردن چه مراحلی دارد؟

به طور کلی می توان یک پروژه روف گاردن را به ۴ بخش کلی تقسیم بندی کرد:

  1. بازدید وضعیت موجود
  2. برداشت
  3. آنالیز و طراحی
  4. اجرایی

که به طور کلی تر می توان سه مرحله ابتدایی را طراحی و مرحه آخر را اجرا نامید.

مرحله طراحی

اولین گامی که یک شرکت مجری در مسیر طراحی و اجرای تخصصی روف گاردن برمی دارد، حضور در محل پروژه و بازدید از آن است.

علاوه بر آن، معمولا جلسه جهت آگاهی از خواسته های کارفرما برگزار می شود تا طراحی روف گاردن مطابق سلایق و خواسته های او انجام شود.

پس از بازدید با برداشت نقشه محل، اقدام به مطالعه و آنالیز فضا و در نهایت طراحی متناسب با آن و همچنین مطابق با خواسته کارفرما صورت می پذیرد.

از آنجایی که تامین نیازهای کارفرما یکی از مهم ترین موارد در هر کاری است، بنابراین انعطاف پذیری و ارتباط مداوم با کارفرما جهت نزدیکی هر چه بیشتر به فضای ذهنی وی، یکی از پارامترهایی است که بهترین های طراحی و اجرای تخصصی روف گاردن باید بر آن واقف باشند؛ وقوفی که یکی از معیارهای اصلی ما برای برگزیدن فهرست بالا بوده است.

مرحله اجرایی

مرحله اجرایی به خودی خود دارای زیرشاخه های گوناگونی است اما چند بخش اصلی آن را می توان اینگونه برشمرد:

  1. ایزولاسیون پشت بام
  2. اجرای سازه
  3. پیاده سازی طرح کاشت

ایزولاسیون پشت بام

اگر تا کنون برای سقف و پشت بامتان در باران و برف سنگین مشکلی پیش نیامده، بعید است که این مرحله زحمت و زمان زیادی بطلبد.

اما به هر روی جهت اطمینان خاطر، پس از اطمینان از حصول ایزولاسیون بر روی آن با یک لایه ماسه سیمان و یا موزاییک پوشانده می شود تا از برخورد جسم تیز با آن جلوگیری شود.

ایزولاسیون مقوله ای است که نیاز به نیروی متخصص خود را دارد چرا که انجام غیر اصولی آن در دراز مدت می تواند باعق بروز هزینه های مالی و بعضا جانی سنگینی شود.

بنابراین وجود نیروهای متخصص و هماهنگ در امر ایزولاسیون در گروه های طراحی و اجرای تخصصی روف گاردن می تواند آن ها را بدل به بهترین در این زمینه کند.

(لازم به ذکر ایزولاسیون یکی از مراحل اجرای سازه محسوب می شود اما با توجه به اهمیتش ما آن را جداگانه بررسی کردیم.)

اجرای سازه

در این مرحله، ابتدا سازه های پروژه نظیر آلاچیق، فلاورباکس، کفسازی و… اجرا می شود و سپس در مراحل بعد به چینش و نصب متریال های آماده نظیر چمن مصنوعی(در صورت وجود)، شن، سنگ های تزئینی و … پرداخته می شود.

لازم به ذکر است که تمامی مراحل اجرا باید منطبق با طراحی انجام شده صورت پذیرد.

در این مرحله، مدیریت صحیح نقطه تمایز برترین ها با سایرین است.

برترین شرکت طراحی و اجرای تخصصی روف گاردن با برنامه ریزی صحیح و چینش تقدم تاخیر فعالیت ها در طول اجرا،زمان اجرا را به حداقل می رساند.

توانایی مدیریت نه تنها در این لیست، که در میان هر فهرستی از بهترین های هر امر قطعا یکی از اصلی ترین معیارهاست.

بنابراین بهترین های طراحی و اجرای تخصصی روف گاردن باید از توانایی بالایی در مدیریت برخوردار باشند.

پیاده سازی طرح کاشت

پس از اتمام نسبی پروژه، نوبت به بخشی می شود که بسیاری به آن توجه کافی را ندارند.

بر خلاف تصور عموم، چیدمان گل ها و گیاهان در خاک باید منطبق بر اصول مختلفی صورت پذیرد.

مواردی نظیر باد، تابش آفتاب، گرما و سرمای شدید، اختلاف دمایی شب و روز و … تنها بخشی از مواردی است که باید در طرح کاشت و پیاده سازی آن مورد توجه قرار گیرد.

بنابراین لزوم حضور نیروهای متخصص در امر گل و گیاه و توانایی طراحی چیدمان مناسب برای گیاهان یکی دیگر از معیارها برای تمیز دادن برترین های طراحی و اجرای تخصصی روف گاردن نسبت به سایرین است.

پس از طی شدن این مراحل، روف گاردن دوست داشتنی شما آماده استفاده است.

اکنون دیگر مامنی امن برای فرار از روزهای روتین و خاکستری زندگی شهری دارید؛ مامنی سبز به نام روف گاردن.

روف گاردن، خواسته یا نیاز؟

هر چند شاید در نظر برخی، داشتن مکانی برای تفریح و استراحت خواسته ای است که به غیر از آسایش برهان دیگری ندارد، اما اینطور نیست.

فارغ از آنکه نیاز روانی انسان به استراحت و تفریح بارها ثابت شده است، زندگی ما هر لحظه بیش از پیش به سمت ماشینی شدن پیش می رود و روح طبیعت دوست انسان زیر بار انبوهی از آهن و خاکستر پنهان شده است.

بنابراین امروزه فضای سبز نه یک خواسته، که نیاز انسان ها است؛ نیازی که پاسخ امروزی آن چیزی نیست جز روف گاردن.

البته قطعا روف گاردنی که بر اساس اصول باشد و توسط بهترین های طراحی و اجرای تخصصی روف گاردن ساخته شده باشد.

امیدواریم که بتوانید با بهترین های طراحی و اجرای تخصصی روف گاردن، باغ بام رویایی خود را داشته باشید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید