اصول طراحی دکوراسیون داخلی خانه های کوچک

اصول طراحی دکوراسیون داخلی خانه های کوچک

اغلب افرادی که در خانه های کوچک زندگی می کنند. برای چیدن وسایل و طراحی دکوراسیون منزلشان دغدغه دارند. در صورتی که اگر در هنگام طراحی دکوزاسیون داخلی منزل حساسیت و دقت به خرج دهید می توانید دکوراسیونی شیک و در عین حال زیبا داشته باشید.در مقاله ی “اصول طراحی دکوراسیون داخلی برای خانه های کوچک” از شرکت معماری و دکوراسیون داخلی کارمانی به بررسی اصول طراحی برای خانه های کوچک پرداخته شده است.

امروزه شرایط اقتصادی و سبک زندگی به گونه ای شده است که اغلب مجبور هستند. تا در خانه های آپارتمانی کوچک زندگی کنند توجه داشته باشید که اگر طراحی دکوراسیون داخلی خانه و آپارتمان به درستی انجام نشود. خانه به محیطی بی نظم و دلگیر تبدیل می شود بنابراین بهتر است با اصول طراحی دکوراسیون آشنا شوید.

ایده هایی برای طراحی دکوراسیون

برای طراحی دکوراسیون داخلی بهتر است. رنگ وسایل و چیدمان وسایل هوشمندانه عمل کنید و از اصولی در خانه استفاده کنید که آن را بزرگتر جلوه دهد.

همچنین ببینید: ایده هایی برای طراحی خانه کوچک

طراحی دکوراسیون برای خانه کوچک

اغلب افراد تمایل دارند برای داشتن فضایی صمیمی در خانه از رنگ های گرم استفاده کنند. بهتر است بدانید که رنگ های گرم باعث کوچکتر به نظر رسیدن فضای منزل شما می شود. بنابراین بهتر است از رنگ های سرد و روشن برای طراحی دکوراسیون منزل خود استفاده کنید. رنگ های سرد باعث بزرگتر نشان دادن دکوراسیون خانه می شوند.

بعداز انتخاب رنگ باید وسایل به شیوه ای در فضای خانه چیده شوند. توجه داشته باشید که پذیرایی و نشیمن مهمترین بخش در دکوراسیون محسوب می شوند. در خانه های کوچک به دلیل کمبود فضا از سالن پذیرایی به عنوان نشیمن استفاده می شود. پس بنابراین در طراحی دکوراسیون پذیرایی وسواس بیشتری را به خرج دهید. مبلمان و تلویزیون از مهمترین وسایل در پذیرایی هستند که مناسب ترین مکان را در سالن را برای قرار دادن وسایل انتخاب کنید. مبلمان ال برای دکوراسیون داخلی مناسب است و این مدل مبلمان فضای کمتری را اشغال می کند.

دکوراسیون داخلی برای خانه های کوچک

ایده برای دکوراسیون داخلی خانه های کوچک

استفاده از شلف دیواری یکی دیگر از ایده های خلاقانه برای طراحی دکوراسیون داخلی است. شما می توانید با نصب شلف روی دیوار قاب عکس و وسایل تزیینی زیادی را روی آن ها قرار دهید. دکوراسیون خانه را جذاب کنید. اگر تمایل دارید فضای خانه شما بزرگتر به نظر برسد. بهتر است از طراحی پلان باز در فضای داخلی استفاده کنید. طراحی پلان باز به این صورت است که از گذاشتن دیوار در قسمت های مختلف خانه تا حدودی پرهیز می شود.

اغلب در خانه های کوچک از پلان باز در بین آشپزخانه و نشیمن استفاده می شود. که این مدل آشپزخانه به جزیره معروف هستند و شما می توانید با قرار دادن مبلمان فضای نشیمن را از آشپزخانه جدا کنید. در طراحی آشپزخانه بهتر است از رنگ های روشن استفاده کنید.

اتاق خواب یکی از بخش های مهم خانه  است. شما می توانید در صورت تمایل از تخت خواب های تاشو برای فضای اتاق خواب استفاده کنید. بهتر است در طراحی دکوراسیون از دراور و یا کمد استفاده کنید که در فرورفتگی و یا کنج ها به راحتی جای بگیرند.

طراحی نورپردازی در خانه های کوچک

در طراحی دکوراسیون خانه از نورپردازی مناسب و کاربردی استفاده کنید. هرچقدر خانه روشن باشد فضا را بزرگتر نشان می دهد. نورپردازی دکوراتیو و نقطه ای برای خانه های کوچک مناسب هستند. این نورپردازی ها باعث می شوند تا همه خانه پر نور شوند.

اصول طراحی خانه کوچک

نورپردازی یکی از ارکان اصلی در بزرگنمایی فضاهای کوچک است. چراکه فضاهای کم نور کوچکتر از فضاهای پر نور دیده می شود. اگر نمی توانید از نور طبیعی استفاده کنید از نورهای مصنوعی در فضای خانه استفاده کنید. در این به مواردی برای اصول طراحی برای خانه های کوچک اشاره شده است.

۱-در طراحی دکوراسیون خانه های کوچک استفاده از رنگ های روشن و شاد،دیزاین داخلی را کمی بزرگتر جلوه می دهد.

۲-بسیاری از مردم هنگامی که فضای کمی برای منزلشان دارند. در طراحی به یاد راه پله های گرد می افتند. این دسته از پله فضای کمی را اشغال کرده و برای طراحی دکوراسیون مناسب هستند.

۳-یک فضای دنج برای مطالعه، استراحت.یکی از نکات جالب توجه در طراحی ایجاد کمد دیواری در محل نشیمن است. که به این نکته اشاره دارد که باید از کمترین فضا نیز چشم پوشی نکرده است.

۴-استفاده از قلاب های گیردار در سقف جهت نگهداری گلدان ها ایده دیگری برای طراحی دکوراسیون خانه است.

۵-اگر راه پله ای دارید،می توانید این فضا را به مکان اداری در منزل تبدیل کرد و از حداقل فضا،حداکثر استفاده را ببرید.

۶-می توانید در فضای پرت و زیرین راه پله به عنوان کتابخانه استفاده کنید.

۷-اگر راه پله که از دو طرف بسته هستند می توان از آن فضا حداکثر استفاده را داشت. می توان شکل خلاقانه ای در آن کمدهایی طراحی کرد.

۸-استفاده از رنگ های روشن و قفسه های طبقاتی برای طراحی دکوراسیون نیز توصیه می شود.

۹-ایجاد قفسه بر روی دیواره های اتاق خواب،فضای مناسبی برای قرار دادن وسایل را فراهم می کند.

دکوراسیون داخلی برای خانه های کوچک

ایجاد نقطه کانونی

نقطه کانونی دکوراسیون در واقع عنصری است. که به هنگام ورود به اتاق،نگاه ها را به خود جذب می کند.این نقطه کانونی بیشتر وابسته به معماری و سبک دکوراسیون است، باید قبل از هر اقدامی آن را پیدا کنید.برخی از اتاق ها دارای نقطه کانونی طبیعی مثل شومینه هستند که کار شما را راحت میکند. اگر اتاق شما فاقد این نقطه کانونی است،می توانید آن را خودتان ایجاد کنید. در واقع نقطه کانونی به عنوان نقطه تاکید اتاق می باشد و بقیه دکوراسیون شما به آن وابسته است.

توجه به خطوط و نحوه کار با آنها

خطوط یا منحنی های دیوار،سقف و حتی نرده پله فضای شما را تعریف می کنند. شما باید با توجه به دکوراسیون خود استفاده درستی از آنها بکنید. برای مثال خطوط عمودی زیاد در دکوراسیون سنتی قشنگ نمی باشد و به تر است از آن دوری کنید.

-خطوط افقی فضای شما را وسیع و گسترده تر و ارتفاع اتاق را کوتاه تر نشان می دهد. همین طور این خطوط حس صمیمیت را افزایش می دهد.

-خطوط عمودی کمک می کنند. ارتفاع فضای شما بلندتر به نظر برسد و در سبک دکوراسیون سنتی به کار برده نمی شوند.

-خطوط مورب انرژی را بالا می برند.

-خطوط منحنی نیز جذابیت بصری فضا را افزایش داده و محیط را ملایم می سازد.

-برخی از مهم ترین الکوها و قواعد عبارتند از :

تناسب و مقیاس

تعادل

ریتم و آهنگ

تاکید و تکرار

کنتراست

هماهنگی

وحدت

مقاومت و ایستایی

جزئیات

تناسب و مقیاس در دکوراسیون

تناسب از کلمه نسبت گرفته شده. به این معنی است که ما دو موضوع را نسبت به هم مقایسه می کنیم. این مقایسه می تواند به لحاظ اندازه،رنگ،مواد به کار رفته در ساخت،سبک طراحی و غیره باشد. مقیاس، ارتباط بین چندین وسیله با همدیگر مربوط می شود. که در آن ها اندازه ها مدنظر هستند.به گفته کارشناسان موضوع مقیاس در معماری و طراحی داخلی اهمیت دارند. چرا که با اندازه ها و استانداردهای مختلفی در ارتباط هستند. در دکوراسیون داخلی باید هماهنگی بین وسایل مختلف برقرار شود و تناسب بین آن ها حفظ شود.

طراحی دکوراسیون داخلی برای خانه های کوچک خود را به شرکت طراحی و دکوراسیون داخلی کارمانی بسپارید.
با دوستان خود به اشتراک بگذارید