تغییر دکوراسیون و طراحی داخلی با تغییر سال نو

تغییر دکوراسیون و طراحی داخلی با تغییر سال نو

زمان به سرعت در حال گذر است؛ کم کم به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم و تا چشم بر روی هم بگذاریم ۲ ماه باقی مانده از سال ۹۷ نیز سپری می‌شود و ایام عید نوروز از راه می‌رسد. شرکت معماری و دکوراسیون داخلی کارمانی یکی از رسالت های مهم که دارد بحث فرهنگ سازی این مساله و ارائه روش های نوین طراحی داخلی در مشهد و تغییر دکوراسیون و طراحی داخلی با تغییر سال نو را بر عهده دارد.

لذا اگر مایل به تغییر دکوراسیون منزل هستید می توانید این مقاله را مطالعه فرمایید. یکی از رسوم زیبای مردم ایران در ماه‌های پایانی سال و بخصوص در اسفند ماه، خانه‌ تکانی و به دنبال آن تغییر دکوراسیون منزل است.

برخی از خانواده‌ها با صرف هزینه‌های بسیاری اقدام به تغییر دکوراسیون منزل خود برای استقبال از سال جدید می‌کنند. اما خانواده‌هایی نیز هستند که ترجیح می‌دهند با اعمال تغییرات هرچند اندک، فضای خانه خود را دلنشین کنند و در عین حال تغییراتی را در آن ایجاد کنند.

در این مطلب قصد داریم در خصوص نحوه تغییر دکوراسیون منزل برای عید نوروز مطالب مفیدی را ارائه کنیم؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

طراحی دکوراسیون داخلی در مشهد

تغییر دکوراسیون ساده و ارزان منزل

  • چطور می‌توان دکوراسیون منزل را با صرف هزینه اندک تغییر داد؟
  • بهترین کار برای تغییر دکوراسیون منزل چیست؟ تغییر دکوراسیون خانه را از کجا شروع کنم؟
  • حداقل هزینه مورد نیاز برای تغییر دکوراسیون منزل چقدر است؟

این‌ها از جمله سوالاتی است که شاید ذهن بسیاری از خانم‌های خانه را به خصوص با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال به خود درگیر کرده باشد. اما به نظر شما بهترین راهکار چیست؟  آیا حتما باید هزینه زیادی را صرف انجام این کار کنیم؟ قطعا نه!  اغلب اوقات به منظور اعمال تغییراتی در تغییر دکوراسیون و طراحی داخلی با تغییر سال نو نیاز به ایجاد تغییرات اساسی یا خرید وسایل گران‌قیمت نیست.

به عبارت بهتر گزینه‌های زیادی برای انجام این کار پیش روی شما قرار دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها نه تنها حال و هوای منزلتان را تغییر دهید بلکه در هزینه‌های خود نیز صرفه‌جویی کنید. به عنوان مثال می‌توانید چند عدد بالش جدید برای مبل‌هایتان خریداری کنید و یا از گیاهان و اکسسوری‌های خاص برای تغییر فضای نشیمن استفاده کنید.

مطالعه بیشتر: بازسازی در مشهد

بازسازی در مشهد

از کجا شروع کنیم؟

پس از این‌که تصمیم به تغییر دکوراسیون منزل برای عید نوروز گرفتید، شاید اولین سوالی که به ذهنتان خطور کند این باشد که بهتر است از کجا کارمان شروع کنیم؟ معمولا، نشیمن هر خانه اولین جایی است که بسیاری از افراد برای تغییر دکوراسیون به سراغ آن می‌روند.  بهتر است قبل از هرگونه اقدامی در ابتدا اطراف خود را به خوبی نگاه کنید. وسایل موجود را بررسی کنید و ببینید وجود کدام‌یک از آن‌ها برایتان خسته‌کننده شده و کدام‌یک را دوست دارید در دکوراسیون جدید نیز استفاده کنید.

برای این‌که بتوانید نتیجه بهتری بگیرید پیشنهاد می‌کنیم فهرستی از وسایل نشیمن منزل خود تهیه کنید و با توجه به آن لوازم اضافی را حذف کنید.

برای حذف لوازم اضافی باید به بحث شیرین هزینه توجه داشته باشید. به عبارت بهتر لازم است شرایط موجود را بسنجید و ببینید آیا از عهده پرداخت هزینه لوازم جایگزین بر می‌آیید یا خیر؟ اگر پاسختان مثبت باشد که جای هیچ نگرانی نیست و دست شما برای انتخاب باز است. اما اگر فکر می‌کنید قادر به پرداخت هزینه‌های احتمالی برای لوازم جایگزین نیستید بهتر است در حذف آن‌ها کمی محتاطانه‌تر عمل کنید.

پس از طی این مرحله باید نیازهای خود اولویت‌بندی کنید و بررسی کنید که کدام کارها را باید زودتر انجام دهید و انجام چه کارهایی را می‌توانید به تعویق بیاندازید. تهیه لیستی که در بالا به آن اشاره شد در تغییر دکوراسیون و طراحی داخلی با تغییر سال نو به همراه ذکر اقداماتی که باید انجام دهید، حکم برگ برنده شما را دارد چراکه با استفاده از آن می‌توانید به راحتی برای تغییر دکوراسیون منزلتان تصمیم‌گیری کنید و به استقبال نوروز بروید.

پیشنهاداتی برای تغییر دکوراسیون ارزان نشیمن

برای این‌که بتوانید با صرف هزینه‌ای اندک حال و هوای منزل خود را تغییر دهید، می‌توانید از وسایلی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، به راحتی استفاده نمایید.

  • آینه‌

این روزها استفاده از آینه‌های دکوریتیو برای طراحی دکوراسیون منازل بسیار پر رونق شده است. بنابراین اگر منزل نقلی و کوچکی دارید، استفاده از آینه برای تغییر دکوراسیون نشیمن یک انتخاب عالی است. شما می‌توانید از آینه‌ها در ابعاد دلخواه و طرح‌های متنوع آن‌ها استفاده کنید.

در حال حاضر کمتر خانه‌ای را پیدا می‌کنیم که حداقل از یک دست مبل در چیدمان آن استفاده نشده باشد. تغییر مبلمان تغییر دکوراسیون و طراحی داخلی با تغییر سال نو شاید اولین ایده‌ای باشد که به آن فکر کنید اما پیشنهاد بهتر برای تغییر دکوراسیون، استفاده از کوسن‌های رنگی و در اندازه‌های متناسب با مبلمانتان است. با استفاده از این کوسن‌ها حال و هوای بهتری را به منزل خود می‌آورید و با فضایی جدید به استقبال عید نوروز خوهید رفت.

  • شمع

اگر فردی احساساتی هستید و دوست دارید فضای خانه خود را کمی رمانتیک کنید، استفاده از شمع‌ها یکی از بهترین گزینه‌های برای انجام این کار است. کافی است شمع‌های دلخواهتان را خریداری کنید و آن‌ها را در قالب‌های آماده یا حتی لوازم اضافی مانند شیشه‌های مربا قرار دهید و با رنگ‌آمیزی آن‌ها فضای منزلتان را تغییر دهید.

  • تغییر روکش مبلمان

اگر از کاورهای مبلمان منزل خود خسته شده‌اید نیازی نیست به فکر تعویض آن‌ها باشید. کافی است کمی ذوق به خرج دهید و با خرید کاروهای جدید، فضای منزلتان را دگرگون کنید.

  • گلدان‌های طبیعی

گل‌های آپارتمانی این روزها طرفداران بسیاری دارند. چرا شما یکی از آن‌ها نباشید؟ با گنجاندن چند شاخه گل طبیعی به عنوان تغییر دکوراسیون و طراحی داخلی با تغییر سال نو یا استفاده از گل‌های آپارتمانی در چیدمان منزل، حال و هوای بهاری را برای خود و اطرافیانتان به ارمغان آورید.

کاغذ دیواری و برچسب‌های دکورایتیو نیز یکی دیگر از مواردی است که می‌توانید به منظور تغییر دکوراسیون منزل برای عید نوروز از آن‌ها کمک بگیرید. در حال حاضر انواع مختلف این برچسب‌ها در طرح‌ها و قیمت‌های متنوع در بازار موجود است.

  • اشیا دکوری با رنگ‌های متنوع

اشیا دکوری در مشهد

برای ایجاد تغییر دکوراسیون و طراحی داخلی با تغییر سال نو در فضای نشیمن منزل لازم نیست به دنبال اشیاء دکوری گران قیمت باشید. گاهی اوقات استفاده از دکوری‌های رنگارنگ، تغییر زیادی در فضا ایجاد می‌کند. برای چیدمان اشیاء دکوری اندکی سلیقه و ذوق در کنار آگاهی از هارمونی رنگ‌ها کفایت می‌کند.

  • تابلوهای تزئینی

شما می‌توانید از تابلوهای تزئینی برای نشیمن و حتی قسمت‌های دیگر منزلتان استفاده کنید. مطمئن باشید با اضافه کردن چند تابلو مناسب به دیوار خانه، شاهد تغییرات چشم‌گیری خواهید بود.

  • تعویض یراق‌آلات پرده‌ها

شاید خرید پرده کمی پر هزینه باشد اما اگر پرده‌های منزلتان هنوز جلوه خود را دارند بهتر است دست نگه دارید و به جای تعویض آن‌ها، اقدام به تعویض یراق‌آلات پرده‌ها کنید. شما می‌توانید با خریداری اکسسوری‌های ساده و یراق‌آلات مناسب جلوه منحصربه‌فردی را به منزل خود ببخشید.

  • تعویض رومیزی‌ها

یکی دیگر از گزینه‌هایی که می‌توانید برای تغییر دکوراشیون عیدانه خود روی آن حساب باز کنید، تعویض رومیزی‌ها است. خرید یک رومیزی جدید دکوراسیون منزلتان را به راحتی تغییر می‌دهد. همچنین می‌توانید به جای انجام این کار از ذوق هنری‌تان کمک بگیرید و طرح‌هایی را روی میزتان ایجاد کنید.

  • شلف

این روزها استفاده از شلف‌ها برای تزئین تغییر دکوراسیون و طراحی داخلی با تغییر سال نو فضای خانه بسیار مرسوم شده است. شما نیز می‌توانید با در نظر گرفتن فضای نشیمن منزلتان، شلف‌های متنوعی را خریداری کنید و با استفاده از اکسسوری‌های موجود آن‌ها را تزئین نمایید. موارد پیشنهاد شده در این مطلب تنها بخشی از لوازمی بود که می‌توانید برای تغییر دکوراسیون منزلتان روی آن‌ها حساب کنید. یکی دیگر از نکاتی که باید برای تغییر چیدمان نشیمن منزل به آن توجه کنید جایگذاری صحیح مبلمان به خصوص در فضاهای کوچک است.

سعی کنید ورودی منزلتان را خلوت کنید تا در بدو ورود بتوانید یک حس آرامش‌بخش را به میهمانان خود منتقل کنید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید