طراحی داخلی اماکن تجاری

تعداد فضاهای تجاری در شهرها روز به روز در حال رشد می باشد. مسلما جلب و رضایت مشتری از این گونه فضاها دغدغه اصلی مغازه داران است.داخلی فضاهای تجاری باید طوری طراحی شود که مشتریان حس آرامش و خوبی را داشته باشند. در این مقاله که بخشی اصلی از اصول طراحی دکوراسیون داخلی در مشهد کارمانی به بررسی طراحی داخلی اماکن تجاری و موارد مهم در طراحی داخلی آن ها می پردازیم.

طراحی داخلی اماکن تجاری 

نکات مهم و موثر در طراحی داخلی اماکن تجاری

با گذشت زمان، اصول و نکات دکوراسیون داخلی فضاها نیز تغییر می کند. اکر به آثار طراحی داخلی در دهه های گذشته بیندازید، می بینید که این موضوع سال به سال با تغییراتی مواجه شده. تا امروزه به این شکل در آمده است. طراحی داخلی اماکن تجاری هم مانند فضاهای دیگر نسبت به گذشته با تغییراتی همراه بوده است.

با این که با رشد کسب و کارها و فضای رقابتی بین فروشنده های کالا، ایده جالبی جهت تبلیغ و بازاریابی و فروش آن ها ارائه می گردد. طراحان داخلی و کارشناسان به این نتیجه رسیده اند که با بهره مند شدن از یک دکوراسیون شیک که همه اصول و نکات طراحی فضای تجاری در آن رعایت شده است. می توان تا حد زیادی مشتریان را متقاعد کرد. داشتن یک یک طراحی داخلی خوب در فضاهای تجاری سبب خلق فضاهای غنی شده و نتایج بهتری را در پی خواهد داشت

چیدمان در طراحی داخلی اماکن تجاری

استفاده از یک چیدمان استاندارد و جذاب که فضا را به خوبی به نمایش بگذارد، به مشتریان کمک می کند که اجناس را بهتر مشاهده کنند. این موضوع در نهایت موجب افزایش فروش می گردد. جالب است که بدانید که در چیدمان فروشگاهتان آن چه که موجود کم خلاقیت به خرج بدهید. مشتریان از آن استقبال می کنند. اگر به فروشگاه شما برگردند اجناس مورد نظر خود را به راحتی پیدا می کنند و آن را خریداری می کنند.

بهره مندی از یک دکوراسیون و چیدمان خوب در فضا کمک می کند. از اجناس موجود در مغازه بخوبی محافظت کرده و هر کالا را در محل مخصوص خود قرار دهید. به طور مثال مالای های آسیب پذیر باد جایی باشد که دسترسی مشتریان به آن کمتر باشد. با رعایت کردن یک اصول مناسب در چیدمان می تواند به مشتریانی که اولین بار به فروشگاهتان وارد می شوند تا حد زیادی کمک میکند جنس خود را راحت تر پیدا کند.

شناخت خوب از مشتریان در طراحی داخلی اماکن تجاری

داشتن شناخت از مشتریان کمک می کند از عناصری که با خصوصیات شخصیتی و سلیقه آن ها هماهنگ است در دکوراسیون داخلی مغازه خود بهره ببرید. برای این منظور باید راجع به جنسیت، سن و سلیقه مشتریان که به فروشگاه دیدن می کنند تحقیق کرده و اطلاعات بع دست بیاورید. شما می توانید از خود بپرسید در طول روز چه افرادی به فروشگاه می آیند. پاسخ به این سوال اولین گام برای دکوراسیون داخلی می باشد.

به عنوان مثال یک فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی که می باشد مشتریانش اکثرا دختران و بانوان هستند. طبیعتا در دکوراسیون داخلی فروشکاه از رنگ های لطیف مانند صورتی، گلبهی و شیری استفاده کرد. استفاده از پوسترهای دختران و ایده های مورد پسند بانوان که حس آرامش در مشتریان به وجود می آورد، مناسب می باشد.

ویترین در طراحی داخلی اماکن تجاری

وقتی طراحی یک فروشگاه انجام می شود، ویترین مهم ترین بخش مورد نظر می باشد. ویترین اولین چیزی است که مشتری به آن نگاه می کند. ار این رو تقریبا مهم ترین آیتم در طراحی داخلی تجاری می باشد. ویترین نشان دهنده ماهیت و وضعیت فروشگاه است. مشخص می کند کهاجناس داخل مغازه در چه سطحی هستند. مشتریان از طریق ویترین می فهمند که اجناس فروشگاه به درد آن ها می خورد یا نه. همان طور که خودتان متوجه هستند مشتریان بر مبنای کالایی که در پشت ویترین قرار می دهید. اقدام به انتخاب کالای خود کرده و تصمیم خود را برای خرید می گیرد.

با توجه به مطالبی که گفته شد بهتر است نشبت به سلیقه مشتریان خود و آن چیزی که در مغازه شما دنبالش می باشند، آگاهی کامل به دست آورده تا ویترین مغازه خود را به بهترین شکا طراحی کنید. اگر علاقه دارید یک ویترین خاص و شیک و دارای چیدمان اصولی و مناسب داشته باشید، باید از ایده های منحصر به فرد و مبترانه در طراحی داخلی آن استفاده کنید تا بتوانید وجه تمایزی برای فروشکاه خود به وجود بیاورید.

رنگ و نورپردازی در طراحی داخلی اماکن تجاری

وقتی که از ترکیب رنگ و نورپردازی یک فضا صحبت می کنیم، به صورت ناخودآگاه ایده گوناگون به ذهن افراد خطور می کند. این موضوع می تواند در حال کمک کردن، باعث سردرگم شدن شود. نورپردازی و ترکیب رنگ در یک فضای تجاری می تواند امری پیچیده باشد. اگر به نحو صحیح صورت نگیرد ممکن است تاثیر بدی روش ظاهر فروشگاه بگذارد. اگر شما به ترکیب رنگ و نورپردازی فضا اهمیت بدهید، می تواند تاثیر مثبتی بر روی فروشگاه بگذارد. یعنی اگر در رابطه، معمارانه و براساس استانداردها و اصول عمل کنید می توانید نتیجه مثبتی را در کار خود ببینید. چنین نتیجه می تواند مشتریان شما را شیفته فروشگاهتان کند.

در بیشتر فروشگاه که از یک دکوراسیون زیبا بهرمند هستند، رنگ های سازمانی به کار گرفته شده اند. رنگ های سازمانی مجموعه ای از رنگ ها مشخص هستند که یک مجموعه همه عناصر و آیتم را با توجه به آن ها تهیه می شوند.

طراحی داخلی فروشگاه خود را به شرکت طراحی و دکوراسیون داخلی کارمانی بسپارید.
با دوستان خود به اشتراک بگذارید