طراحی داخلی سبک مدرن

در دهه گذشته استفاده از طراحی داخلی سبک مدرن در کشور ایران بسیار رواج پیدا کرده است. هر روشی که از حالت گذشته خود خارج شود و طرح جدیدی را به خود بگیرد واژه مدرن به آن اختصاص می دهند.

افرادی که وظیفه طراحی داخلی در مشهد را انجام می دهند، اطلاعات لازم را در مورد با اصول و قواعد معماری در سبک مدرن را یاد گرفته اند.

طراحی داخلی سبک مدرن

ویژگی های سبک مدرن در طراحی داخلی

طراحی داخلی مدرن در اواخر قرن ۱۹ در بین مردم رواج یافت و در اواخر دهه ۶۰ به اوج هنر رسید.

از مهم ترین ویژگی های سبک مدرن در دکوراسیون داخلی استفاده از خطوط صاف است. برای دوری از تزیین و تجمل زیاد از خطوط ساده استفاده می کنند.تا در عین آرامش بهش بودن فضا، فضای عملکرد گرا در اختیار قرار دهد.

بعضی از افراد معتقدندکه سبک مدرن سرد و ساده است، برخلاف تصور آن ها سبک مدرن باعث ایجاد سادگی و آرامش در منزل می شود. اگر از اصول و قواعد سبک مدرن پیروی شود، نه تنها خانه زیبا می شود. بلکه در خانه های  کوچک زندگی می کنید و از این سبک در دکوراسیون منزل استفاده کنید فضای خانه شما بزرگتر نشان می دهد.

بر خلاف تصور مردم استفاده از طراحی داخلی مدرن بهترین گزینه برای آپارتمان های کوچک است. که می توانید برای زیبایی بیشتر منزل خود از رنگ خنثی استفاده کنید.

نکته مثبت دیگر در دکوراسیون داخلی مدرن استفاده نکردن بیش از حد وسایل تزیینی است. هزینه هایی که برای طراحی داخلی معین کرده اید کاهش پیدا می کند و مقرون به صرفه خواهد بود.

ویژگی های سبک مدرن در طراحی داخلی

اشکال

اشکال یکی دیگر از عناصر مهم در طراحی داخلی مدرن می باشد. معمولا در طراحی مدرن از شکلهای هندسی ساده تر مثل مستطیل یا مربع استفاده می کنند و یا اگر قرار با استفاده از منحنی ها باشد، از منحنی های نرم و خطوط صاف و مستقیم و صفحات شبکه ای در طراحی داخلی مدرن استفاده می شود. علاوه بر آن شکل های بیضی و دایره ای مانند هم می توانند کاربرد زیادی دز طراحی داخلی مدرن داشته باشند.

مصالح و متریال

برای طراحی داخلی منازل به شیوه و سبک مدرن از مواد و مصالح مختلفی استفاده می شود که دو نمونه از رایج ترین این موارد چوب و پلاستیک می باشد. که معمولا طراحان روی چوب های طبیعی از پوشش مات رنگی استفاده می کنند تا رگه هایی که روی چوب وجود دارند محو شوند. البته برخی از طراحان داخلی معتقدند که باید از چوب های طبیعی به شکل دست نخورده استفاده شود تا به عنوان یک عنصر ارگانیک در فضا جلوه خاصی به ان ببخشد .

از دیگر مواد و مصالحی که در فضاهای داخلی مدرن از آن استفاده می کنند. فلزات براقی مانند استیل ضد زنگ می باشد و معمولا در آشپزخانه هایی که با سبک مدرن بیشتر وسیله ها استیل هستند. حتی برای اکسسوری های دکوراسیون مثل بدنه لوستر یا آباژور یا صندلی و میز هم از فلزات براقی مانند استیل استفاده می شود.

برای متریال و مصالحی که در کفپوش ساختمان مانند کفپوش پذیرایی و کفپوش اشپزخانه استفاده می شود. می توانید از نوع براق مثل وینیل ، پارکت یا سنگ استفاده کنید.

اگر تصمیم دارید در قسمت های مختلف فضای دکوراسیون داخلی منزل با سبک مدرن از فرش ها استفاده کنید. بهتر است به جای انتخاب فرش های پر نقش و نگار موجود در بازار که تنوع رنگ زیادی دارند. از فرش های ساده تر و تک رنگ استفاده کنید که با اشکال هندسی ساده طراحی شده باشند .

نورپردازی :

اگر تمام قواعد و اصول داخلی مدرن و چیدمان دکوراسیون داخلی منزل با سبک مدرن به درستی انجام شده باشند. تکمیل کننده تمام این زیبایی ها یک نورپردازی حرفه ای خواهد بود و شما می توانید از یکنور پردازی پراکنده و یا در اصطلاح طراحان از نور پردازی به صورت لایت استفاده کنید یا برای کاهش کنتراست نور در خانه و دلنشین تر شدن فضا از لامپ های هالوژنی استفاده کنید .

چیدمان دکوراسیون داخلی مدرن

بعد از انجام طراحی و معماری و خرید وسایل نوبت به چیدمان وسایل در سرجای خود میرسد و بهتر است از فرم های ال شکل یا دایره و نیم دایره برای چیدمان خانه های مدرن استفاده کنید.

در سبک مدرن نیازی نیست که حتما تقارن در قسمت های مختلف خانه رعایت شود و رعایت کردن تقارن مختص سبک کلاسیک است. حتما از پرده های ساده تک رنگ یا با رنگ های ملایم استفاده کنید که از نظر دوخت و طراحی هم ظاهر ساده ای داشته باشند .

چیدمان دکوراسیون داخلی مدرن

نکات مهم در طراحی به سبک مدرن :

سبک مدرن را میتوان در دو جمله بیان نمود :

۱.دکور مینیمالیسم و نور

۲.عدم وجود تاریکی و رنگ بندی در کل اجزا

در این جا منظور از سبک مینیمالیسم استفاده از یک طراحی ساده می باشد. چرا که یکی از فاکتور های طراحی مدرن سادگی در عین زیبایی است. استفاده از نورپردازی مناسب و به کارگیری رنگ هایی گه با یکدیگر تطابق داند. از دیگر نکات مهمی است که باید به ان توجه شود.

علاوه بر آن چه که در بالا به آنها اشاره شد نکات دیگری را نیز باید در نظر داشته باشید. نکته اول احساس راحتی کردن است و نکته دیگر این است که ظاهر خانه چگونه به نظر برسد.

یک قانون خوب برای این مورد وجود دارد : هر چه خلوت تر ، بهتر . رعایت سادگی در چیدمان مبلمان بهترین تصمیم برای خلق یک طرح مدرن برای خانه است.

ایده های طراحی به سبک مدرن :

-استفاده از وسایل کم

استفاده حداقل از وسایل بهترین راهکار برای یک طراحی مدرن می باشد از مزیت های این امر میتوان به صرف هزینه های کمتر ، نگهداری آسانتر و داشتن خانه ای مرتب تر اشاره کرد. برای تغییر در طراحی خانه خود و تبدیل آن به سبک مدرن در ابتدا بتید به علایق خود فکر کنید.

-در نظر گرفتن کیفیت

طراحی مینیمال با در نظر گرفتن شعار «وسایل کمتر، طراحی بهتر » به مرحله اجرا می رسد. این بدان معناست که به جای استفاده بیش از حد از وسایل به فکر کیفیت آنها باشید. اگر تمایل دارید از طراحی مینیمال در خانه خود استفاده نمایید در مرحله اول کیفیت وسایل را در نظر بگیرید.

-استفاده از رنگ های سیاه و سفید :

یکی از شناخته ترین جنبه های طراحی مدرن استفاده از رنگ های سیاه و سفید  می باشد. زمانی که تصمیم به استفاده از این دو رنگ می گیرید باید به ایجاد توازن مناسب بین این دو رنگ توجه نمایید و بیشتر از رنگ سفید استفاده نمایید.

-استفاده از گیاهان

استفاده از گیاهات ایده ای مناسب در جهت اجرا در تمامی مکان ها می باشد زیرا باعث القای انرژی مثبت در خانه می شود. اگر فضای خانه شما به گونه ای است که امکان نگهداری از گیاهان طبیعی در خانه خود ندارید، می توانید از انواع مصنوعی آن استفاده نمایید.

 

طراحی داخلی منزل خود را به شرکت طراحی و دکوراسیون داخلی کارمانی بسپارید.
با دوستان خود به اشتراک بگذارید