سبک طراحی داخلی کلاسیک نمایانگر رنگ گرم و طبیعی است. اتمسفر فضاهای کلاسیک حس امنیت و اعتماد در انسان به وجود می آورد. انسان در فضای دکوراسیون داخلی کلاسیک احساس تسلط در فضا دارد. امروزه افراد پولدار به سمت طراحی داخلی کلاسیک می روند. افرادی که سبک کلاسیک  را می پسندند، می توان گفت که این افراد فرهنگ گذشته و سنت را به سبک مدرن و دیگر سبک های مشابه ترجیح می دهند. در سبک کلاسیک از مبلمان با رنگ چوب گردویی استفاده می شود. در سبک طراحی داخلی کلاسیک از پارکت های چوبی رنگ استفاده می شوند. استفاده از فرش زیبا و جذاب به فضا گرمی و دنج بودن، می دهد.

سبک های طراحی داخلی

ویژگی های طراحی داخلی کلاسیک

استفاده از درها و پنجره با خطوط روشن- شومینه سنگ مرمر- مبلمان به فرم استیل. دکوراسیون داخلی کلاسیک سبک منظم و مرتب و مستحکم است. ستون ها و سرستون ها و شومینه از سنگ مرمر هستند. استفاده از گچ بری های دست ساز هستند. سقف در سبک کلاسیک معمولا سفید استو با گچ بری های دست ساز تزیین شده است.

با وجود گسترش سبک مدرن در زندگی مردم هنوز سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک هنوز جذابیت های بصری خاص خود را دارد. برخی افراد به دلیل قدیمی بودن اینسبک را کنار گذاشته اند اما به دلیل اصالت، حس نوستالژی اینسبک مورد توجه افراد بود است. برای طراحی داخلی کلاسیک اتاق خواب باید به عناصر مهمی از جمله نور، رنگ، چیدمان وسایل و جنس دکوراتیو نیز توجه نمود. نور ورودی به اتاق خواب باید کنترل شده باشد. در طراحی کلاسیک میزان نور ورودی بیشتر از دکوراسیون مدرن باشد. به همین سبب در اتاق خواب در دکوراسیون کلاسیک بیشتر از پنجره استفاده می کنند.

رنگ مناسب برای طراحی داخلی کلاسیک

در سبک طراحی داخلی کلاسیک برای اتاق خواب ها از رنگ های گرم و روشن استفاده می کنند. در حالی که اکر از رنگ ها به درستی استفاده شود می توان از آن ها در هر سبکی استفاده کرد. برای استفاده از رنگ باید به اجزایی مانند نور، مساحت اتاق، روحیه و سلیقه افراد درنظر گرفته شود. همچنین همجنس کردن تمامی اشیا با یکدیکر باعث یک نواخت شدن دکوراسیون خواهدشد. اکثر اشای مورد استفاده در طراحی داخلی کلاسیک اشیا چوبی هستند، به این معنا نیست که از اشیا دیگر استفاده نشود.

طراحی آشپزخانه به سبک طراحی داخلی کلاسیک

آشپزخانه یکی از مکان های مهمی است. که دکوراسیون جذاب آن تاثیر زیادی در روحیه افراد خانواده دارد. اگر دوست دارید که آشپزخانه شما به سبک کلاسیک باشد. به شما پیشنهاد می کنیم از اپن کردن بیش از حد بپرهیزید. آشپزخانه های مخفی بدون اپن با سبک کلاسیک همخوانی دارند. کابینت های آشپزخانه مهم ترین نقش را در دکوراسیون برعهده دارند. استفاده از کابینت هایی که دارای دسته های تزیینی به رنگ طلایی و یا رنگ نقره ای است. مناسب دکوراسیون داخلی کلاسیک است. رنگ غالب استفاده شده در آشپزخانه بهتر است از کرم و یا بژ باشد.

مطالعه بیشتر: مراحل اجرا و پیاده سازی طراحی آشپزخانه

طراحی سرویس بهداشتی با دکوراسیون داخلی کلاسیک

طراحی و دکوراسیون داخلی در مشهد

بسیاری از خانم های خانه دار که به هنر علاقه دارند، به دکوراسیون سرویس بهداشتی اهمیت می دهند. برای طراحی سرویس بهداشتی، سبک طراحی داخلی کلاسیک مورد استقبال قرار گرفته است. استفاده از قاب های آینه با دورهای طلایی و نقره ای، استفاده از تم رنگی کرم، استفاده از روشورهای سرامیکی، استفاده از شیرآلات طلایی مناسب دکوراسیون کلاسیک می باشد. می توان جنس و رنگ کاسه روشویی، دورشویی، کابینت روشویی، وان و توالت فرنگی را با هم ست کرد. رنگ دیوارها و سقف را متضاد با این رنگ ها انتخاب کرد.

نکات مهم در دکوراسیون داخلی کلاسیک

دکوراسیون داخلی یگی از سبک های پر طرفدار در طراحی داخلی منزل می باشد. سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک به دلیل این که دارای قدمت و اصالت می باشد. برخاسته از فرنگی با شکوه است. تقارن و نظم از مهم ترین ویژگی های طراحی دکوراسیون کلاسیک می باشد. در این طراحی باید اشیا را قرینه و مشابه را روبروی هم قرار داده تا نظم خاصی برقرار شود. دکوراسیون داخلی کلاسیک از شکوه خاصی برخوردا است. به همین جهت در این طراحی از رنگ های سنگین و گرم استفاده می کنند. مبلمان و نوع پرده، نورپردازی و تزیینات از مهمترین عناصر در دکوراسیون داخلی کلاسیک می باشند.

مبلمان در دکوراسیون داخلی کلاسیک

مبلمان نیمه سلطنتی در طراحی داخلی

مبلمان در زیبایی و شکوه منزل تاثیر بسیار زیادی دارد. اگر طراحی داخلی منزل شما کلاسیک طراحی شده. بهتر است از مبلمان نیمه استیل که به نام مبلمان کلاسیک می شناسند انتخاب کنید. مبلمان نیمه استیل بین مبلمان استیل و راحتی می شود. مبلمان نیمه سلطنتی باعث چشم نواز شدن دکوراسیون منزل می شود. مبل نیمه سلطنی که برای دکوراسیون کلاسیک در نظر دارید. بهتر است دارای روکشی مناسب با روکش پرده باشد. در مبلمان کلاسیک شاهد منبت کاری و کنده کاری یر روی تاج و پایه های مبلمان هستیم.

نورپردازی در دکوراسیون داخلی کلاسیک

نور یکی از عناصر مهم در طراحی دکوراسیون می باشد. در دکوراسیون کلاسیک می توان از لوسترهای چوبی و کریستال نیز استفاده کرد. می توان از لوستر های دیواری چوبی و کریستال برای نورپردازی دکوراسیون داخلی کلاسیک استفاده کرد. استفاده از لوستر های دیواری کلاسیک در اتاق خواب بیشتر مرسوم بوده. اما ورود ان به فضای پذیرایی می تواند تاثیر چشمگیری بر دکوراسیون داشته باشد.

به منظور مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات در خصوص طراحی بخش های مختلف منزل خود، می توانید با متخصصان شرکت کارمانی، فعال در حوزه طراحی و دکوراسیون داخلی در مشهد، تماس بگیرید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید