طراحی ویلا مدرن

کلمه ویلا در انگلیسی به خانه های زیبایی گفته می شود که از چهار طرف باز هستند، محدود به دیگر ساختمان ها نیستند. علاوه براین دارای نمای زیبایی هستند. ویلاها معمولا در اطراف شهرها و در مناطق خوش آب و هوا ساخته می شوند و بیشتر استفاده تفریحی دارند. ویلا تنها در اطراف شهر ساخته نمی شوند بلکه بعضی از ویلاها به دستور کارفرما در مناطق شهری ساخته می شوند.در این مقاله از گروه تخصصی معماری و طراحی ویلا کارمانی به بررسی طراحی ویلا مدرن و اصول و قواعد آن اشاره شده است.

در بین کارهایی که به معماران پیشنهاد می شود. بیشترین خلاقیت آنها در طراحی ویلا در مشهد استفاده می شود چرا که هنگام طراحی ویلا ، پلان ویلا برخلاف ساختمان دیگر دارای طراحی آزاد طراحی هستند.

مطالعه بیشتر: اصول طراحی ویلا مشهد

طراحی ویلا در مشهد

۱۰ قدم برا رسیدن به طراحی ویلا مدرن شما :

۱-هدف از طراحی ویلا چیست ؟

مهمترین قدم قبل از اقدام ، مشخص کردن هدف از طراحی ویلا و ساخت آن می باشد.

امروزه استفاده از ویلای شخصی در فضاهای سرسبز و دور بودن از سروصدا و هیاهوی شهری رویای هر انسانی می باشد ولی افرادی هستند که از این فضا به عنوان لوکیشن برای عکاسی استفاده می کنند. بنابراین باید مشخص شود که دنبال چه هدفی هستیم. پس در امر طراحی ویلا نیاز است تا سلیقه ، اهداف و محل ساخت را به درستی تجزیه و تحلیل کنیم.

۲-پیدا کردن سایت خوب

همیشه یکی از یکی از دردسرهای اصلی طراحی و ساخت ویلا می باشد.

ولی اصلا جای نگرانی نیست شرکت کارمانی دارای بهترین طراحان و مشاوران در معماری هستند که می توانند در این امر به شما مشاوره دهند.

۳-مدیریت منابع مالی

طراحی ویلا مدرن در صورت شخصی بودن نیازمند صرف هزینه های زیادی می باشد . در صورتی که کار ویلا خود را به افراد با تجربه و با تخصص واگذار کنید هزینه ساخت ویلای شما کاهش پیدا می کند.

۴-پیدا کردن طراح و مشاور متخصص و با تجربه

علی رغم وجود شرکت های متنوع در زمینه طراحی ، مشاوره ویلا انجام دهند در این زمینه کم هستند. پیدا کردن این شرکت ها سخت و نیازمند جستجوی فراوان می باشد ، ضمن اینکه در صورت پیدا کردن چنین شرکت هایی مسئله مهم اعتماد به عملکرد شرکت می باشد . شرکت کارمانی باپشتوانه تجربه و مدیریت قوی و همچنین دانش بروز کارشناسان خود بهترین گزینه برای سپردن کار طراحی ویلای شما می باشد.

۵-در تماس بودن با طراح

مسئله اصلی تعامل کارفرما با شرکت طراح ویلا می باشد . پیشنهاد ما برای شروع طراحی و ساخت ویلا شرکت کارمانی می باشد . کارفرما ایده های خود را طی یک یا دو جلسه با طراحان در میان می گذارد. سپس ایده پخته شده توسط طراح در کوتاهترین زمان ممکن به کارفرما ارائه می شود.

۶-پیدا کردن بهترین مسیر برای ساخت ویلا

بیشتر کارفرمایانی که اولین تجربه وبلاسازی را دارند. ترجیح می دهند کل مشاوره ،طراحی ویلا مدرن را به یک شرکت واگذار کنند، تا دغدغه کمتری هنگام ساخت داشته باشند.

همین موضوع باعث سوء استفاده برخی شرکتهای نو شده و کارهای ارائه شده با کیفیت پایینی به کارفرما تحویل می شود.

۷-گرفتن مجوز ساخت و بستن قرار داد اجرا

قبل از شروع عملیات ساخت ، کارفرما باید کلیه مجوزها را از ارگانهای ذیربط دریافت کند.

۸-آماده کردن سایت

اولین قدم تجهیز کارگاه مطابق با قراردادهای پیمانکاری بسته شده می باشد، کلیه پیمانکاران باید ملزم به رعایت اقدامات ایمنی و همچنین مبححث۱۲ مقررات ملی شوند.

۹-شروع عملیات ساخت ویلا

کلیه عملیات ساخت ویلا در پنج مرحله خلاصه میشود و فونداسیون، اجرای اسکلت، سفت کاری، نازک کاری، نماسازی و محوطه سازی نیز بخش مهمی از ساخت ویلا می باشد.

۱۰-لذت بردن

طراحی فضای سبز مشهد

با پایان یافتن تمامی مراحل طراحی ویلا مدرن، زمان انعقاد قرارداد با نیروهای خدمات نگهداری فضای سبز، آبنما و استخر می باشد.

سبک های طراحی ویلا کدامند؟

در طراحی ویلا سه سبک رایج وجود دارد که عبارتند از :

  • سبک طراحی ویلا مدرن
  • سبک طراحی ویلای کلاسیک
  • سبک طراحی ویلای تلفیقی

طراحی ویلای مدرن

دوری از طبیعت شاید یکی از نیازهای ضروری زندگی این روزهای زندگی شهری است .

شهرک های ویلایی و باغ های سرسبز اطراف آن گزینه مناسبی برای یک زندگی آرام و خارج از هیاهو شهری است . در سبک طراحی ویلا مدرن سعی می شود با ایجاد حجمی یک پارچه و منسجم ضمن گستردگی نما در چند جهت، در داخل بنا نیز فضای یک دست دلباز و بزرگ به نظر برسد. با استفاده از فرورفتگی در پوسته ویلا، ضمن اینکه یک نمای دو بعدی به سه بعدی تبدیل می شود. باعث ایجاد سایه در نما شده و خصوصا فرورفتگی در محل بازشوها از تابش مستقیم نور خورشید جلوگیری خواهد کرد.

هیچ چیزی به جز اصول زیبایی شناسی بصری مانند تعادل و ایستایی و توازن و تناسب و تزکیب رنگ های چشم نواز در طزاحی مدرن نخواهید یافت.

ایده طراحی ویلا مدرن

  • خلوص ، سادگی و خوانایی
  • حس تعلق ، خاطره انگیزی و حس خلوت و آرامش در فضای داخلی ویلا
  • احترام به زمینه و محیط پیرامون ویلا

در طراحی مدرن سعی می شود با ایجاد پنجره های قدی بزرگ به سمت باغ و ایجاد یک دید مرکزی به عنوان قلب خانه در مشهد بییشترین دید به سمت باغ ایجاد شود. برای طراحی جذاب امروزی استفاده از معماری دوبلکس و سقف های بلند اولین پیشنهاد است . در این مدل طراحی فضاهای عمومی و خصوصی برای استفاده راحت از یکدیگر جدا هستند.

اصول طراحی ویلا مدرن

مزایا ویلا مدرن در مشهد

در طراحی ویلا مدرن نباید تنها به عملکردهای لازم و هزینه های ساخت و ساز توجه کرد. بلکه باید به سمت خلق کیفیت لازم زندگی گام برداشت. به طور کلی طراحی فضاهای تفریحی و یلا باید لوکس و چشم نواز و در عین حال کاربردی و مقبول باشد تا شرایط برای استراحت و تفریح ساکنان به بهترین نحو مهیا شود.

مزایای طراحی ویلا مدرن

  • امکان خلق خلاقانه فضاها
  • نورگیری بهتر
  • امکان گسترش در آینده
  • طراحی زیبا و دلپذیر در ویلا
  • ویلا مدرن دوست دار محیط زیست است

خصوصیات طراحی ویلا مدرن

  • احترام گذاشتن به محیط زیست و طبیعت و محیط پیرامون.
  • به وجود آوردن احساس آرامش.
  • وجود سادگی ،خالص بودن و روشن بودن فضاها.
  • به وجود آوردن احساس خلوت و تنهایی و همچنین تعلق خاطر به ویلا
  • احساس خاطره انگیز بودن.
  • توجه کامل به سادگی  و نورگرایی بودن.

جهت ارتباط با بهترین تیم طراحی ویلا کارمانی با ما در لینک زیر در ارتباط باشید.

تماس با ما

با دوستان خود به اشتراک بگذارید