بازسازی منزل در مشهد⚡آشنایی کامل با هزینه و مراحل اجرا

تفاوت زیادی بین یک بنا یا ساختمان و مفهوم «خانه» وجود دارد. برای اینکه قادر باشیم تا یک سازه بتنی را با اسکلت‌های سرد فلزی، به‌عنوان خانه گرم خویش بپذیریم، باید ظاهر آن را به ایدئال‌های خود نزدیک کنیم. بازسازی خانه یکی از راه‌هایی است که می‌توانیم با استفاده از آن، ساختمان مدنظر خود را به‌گونه‌ای دلخواه تغییر دهیم.

بازسازی همچنین یکی از شیوه‌هایی است که مالکان پیش از فروش ملک، برای افزایش ارزش و بهای تمام‌شده آن به‌کار می‌بندند. مشهد یکی از شهرهای تاریخی کشور ایران است که به‌واسطه وجود بافت‌های سنتی و در برخی مواقع فرسوده شهری درآن، نیاز به فرایند بازسازی را در بسیاری از ملک‌های مسکونی به‌وجود آورده است.

بازسازی در مشهد یکی از پربسامدترین فرآیندهای معماری در این شهر محسوب می‌شود که آگاهی از اصول، معیارها و قواعد ویژه‌ای را طلب می‌کند. در این مقاله با «گروه معماری و دکوراسیون داخلی کارمانی» همراه شوید تا مجموعه‌ای از نکته‌های مهم برای بازسازی منزل در مشهد را مرور کنیم.

چرا شرکت کارمانی را برای بازسازی انتخاب کنیم؟

گروه معماری و دکوراسیون داخلی کارمانی به‌‌عنوان یکی از برترین شرکت‌های این حوزه در شهر مشهد، بیش از ۲۵ سال است که مجری پروژه‌های بازسازی در کلان‌شهرهای ایران، علی‌الخصوص مشهد محسوب می‌شود. کارمانی با گردهم‌آوردن مجرب‌ترین و بادانش‌ترین کارشناسان و مهندسان، در تمامی مراحل بازسازی ساختمان همراه شما خواهد بود.

سوابق پروژه‌های بازسازی شرکت کارمانی در سبک‌ها و مقیاس‌های متعدد، نشان‌دهنده تداوم همکاری‌ها و خرسندی مشتریان در این زمینه است. تیم حرفه‌ای کارمانی با برنامه‌ریزی دقیق و همکاری با گروه‌های عمرانی کارآمد، از مرحله طراحی تا اجرای مراحل تکمیلی پروژه بازسازی را عهده‌دار خواهد بود و با استفاده از ابزارآلات و مصالح مرغوب و همچنین نیروی انسانی متخصص، کیفیت پروژه و رضایتمندی کارفرما را تضمین می‌کند.

در تحقیقات و پژوهش‌های حوزۀ بازسازی در مشهد، بخشی از محققین به مبانی نظری بازسازی پرداخته‌اند. برخی بازسازی را ترکیبی از فرآیندهای اجتماعی، روان شناختی، فرهنگی، اقتصادی، معماری و سیاسی معرفی کرده‌ است.

عده‌ای نیز بازسازی را مجموعه‌ای از موضوعات اقتصادی، اجتماعی و روان شناختی می‌دانند که تاثیر مستقیم بر توسعۀ بشری دارد. بعضی هم معتقدند که بدون وجود چارچوبى منطقى که در آن مجریان بازسازى و تصمیم گیران قادر باشند از کم وکیف آثار بلند مدت عملکردشان آگاهى یابند، درس و تجربۀ اندکى از موفقیت یا شکست عملیات بازسازى به دنبال خواهد آمد.

باید توجه کرد که بازسازی در مشهد می‌تواند مجموعه‌ای از تغییرات را در بر گیرد. تعویض و جایگزینی یک وسیله، ترمیم دیوارها و رنگ آن‌ها، بهبود بخشی به تاسیسات الکتریکی و مکانیکی، تغییر چیدمان و دکوراسیون داخلی و در نهایت برداشتن دیوارهای غیربابر و وسعت بخشیدن به فضا، هرکدام به تنهایی و یا در ترکیب با موارد دیگر، می‌توانند بازسازی خانه محسوب شوند.

این اعمال به شما کمک می‌کنند که با صرف وقت، انرژی و هزینۀ کمتر، تغییری اساسی در محل زندگی یا کار خود به وجود آورید.

انواع بازسازی ساختمان

بازسازی خانه ممکن است پروژه‌ای خسته‌کننده یا طاقت‌فرسا باشد؛ با این حال، نتیجه حاصل از این عملیات موجب رضایت خاطر، آسایش و امنیت بیشتر افراد خواهد شد. بازسازی خانه انواع مختلفی دارد که مالکان با احتساب نیاز خود، اقدام به انتخاب یکی از انواع و انعقاد قرار داد با شرکت‌های معماری و دکوراسیون داخلی می‌کنند:

۱. بازسازی کلی خانه

در بازسازی کلی خانه، طیف وسیعی از عملیات معماری و عمرانی برای تمامی نقاط خانه انجام می‌گیرد. در این فرایند، از رنگ‌آمیزی، کف‌پوش‌ها، دیوارپوش‌‌ها، قفسه‌ها، پیشخوان آشپزخانه و کابینت‌ها گرفته تا محوطه و نمای خارجی ساختمان بازسازی می‌‌شود. هدف از این بازسازی، عموما بهبود و ارتقای خانه‌های فرسوده یا به‌روزرسانی تاسیسات و سیستم‌های مختلف آن‌ها است.

۲. بازسازی خانه‌های تاریخی

بازسازی خانه‌های تاریخی پروژه‌ای جذاب و مهیج برای علاقه‌مندان به میراث فرهنگی و گذشته سرزمین‌شان است. از بازسازی خانه‌های تاریخی عمدتا با عنوان «مرمت» یاد می‌شود و عمده تغییرات در به‌روزرسانی تاسیسات مکانیکی یا بهبود تزیینات اتفاق می‌افتد.

در ایران، مرمت خانه‌های تاریخی ثبت‌شده نیازمند اخذ مجوز از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است؛ همچنین وام‌هایی در این خصوص اهدا می‌شود.

در سال‌های اخیر، بسیاری از خانه‌های تاریخی شهر مشهد بازسازی شده‌اند و برخی از آن‌ها به اقامتگاه بوم‌گردی، کافه و رستوران تغییر کاربری داده‌اند.

۳. بازطراحی

بازطراحی یک خانه به مجموعه‌ای از عملیات تخریب دیوارها و نقشه‌کشی مجدد گفته می‌شود. در این نوع بازسازی، جز فونداسیون و پایه‌های اسکلت اولیه خانه چیزی باقی نمی‌ماند.

۴. استحکام‌بخشی

استحکام‌بخشی به شیوه‌ای از بازسازی گفته می‌شود که در آن بر اساس نقشه قبلی، به تقویت دیوارها می‌پردازند. همجنین تمیزکاری و تعمیر تاسیات و بخش‌های مختلف خانه، از جمله وظایف گروه معماری در پروسه استحکام‌بخشی است.

۵. گسترش فضا با افزودن بخش‌های جدید

بازسازی خانه با هدف افزودن بخش‌های جدید، امری است که بسته به نوع اتاق افزوده و متراژ آن، زمان و هزینه‌های متغیری را طلب می‌کند. در این نوع بازسازی تمامی موارد اعم از دیوارها، سقف، سیم‌کشی، تهویه مطبوع، لوله‌کشی و … در نظر گرفته می‌شود.

عوامل تاثیرگذار بر بازسازی خانه

۱- سیستم مالی

یکی از مهم‌ترین عوامل در تصمیم‌گیری برای بازسازی، درنظر گرفتن بودجه‌ای است که کارفرما برای پروژه در نظر دارد. با توجه به این بودجه، طراحان و مجریان دست اندر کار باید لیستی از موارد را تهیه کنند که کارفرما با بودجۀ مورد نظر خود بتواند آن‌ها اتخاب یا اصلاح کند. پارامترهای تعیین کننده در بازسازی در مشهد می‌تواند شامل ترمیم کف‌پوش خانه، تعویض کابینت آشپزخانه، بازسازی سرویس بهداشتی یا بهبود قاب پنجره‌ها باشد.

۲- سیستم اداری

در بحث بازسازی مشهد بعضی از موارد نیاز به اخذ مجوز از سازمان‌هایی مانند شهرداری یا ادارۀ آتش‌نشانی دارند و برخی نیازی ندارند. تفییر دیوارهای ساختمان و دستگاه پله از جمله مواردی است که طبق ضوابط شهرداری، نیاز به مجوز دارند. اما تغییرات محدودی که تاثیر مهمی بر نقشۀ ساختمان ندارند، نیازی به اخذ مجوز ندارد. مثلا تعمیرات الکتریکی یا مکانیکی، تجدید رنگ دیوارها یا کاغذ دیواری و به طور کلی هر آنچه بر نقشۀ کلی ساختمان تاثیری ندارد.

۳- سیستم طراحی

هدف از بازسازی در مشهد معمولا تغییر دکوراسیون داخلی است. دکوراسیون داخلی می‌تواند بر اساس سبک متناسب با هر منطقه باعث بهبود عملکرد فیزیکی و روانی فضا برای راحت سازی زندگی شود.

دکوراسیون داخلی طیف گوناگونی از عناصر و مؤلفه‌ها از قبیل فرم، نور، رنگ، بافت، عناصر کارکردی و تزیینی و مبلمان را در برمی‌گیرد ،که ابزارهای کار طراح هستند. این عناصر باید به طور هماهنگ و متناسب در یک طرح مرتبط و خوشایند قرار گیرند. تفاوت سبک‌های طراحی نیز به این علت است در هر منطقه با توجه به فرهنگ، موقعیت جغرافیایی، روحیۀ افراد متفاوت است.

مراحل بازسازی

آگاهی از جزئیات فرایند بازسازی، باعث ایجاد بستر ذهنی امن برای برنامه‌ریزی و زمان‌بندی این فرایند می‌شود. در ادامه به مهم‌ترین مراحل و گام‌ها برای بازسازی ساختمان خواهیم پرداخت.

۱. طرح اولیه بازسازی

طرح ها و نقشه‌های ارائه‌شده توسط شرکت‌های معماری، طراحی‌های آنلاین یا حتی تصویرسازی ذهنی شما و پیاده‌سازی روی کاغذ یادداشت معمولی، مهم‌ترین گام برای شروع فرایند بازسازی منزل است.

آنگاه که مطمئن شوید دقیقا هدف‌تان از بازسازی منزل چیست، نیمی از راه را پیموده‌اید. مطمئنا پیش از آنکه فرایند بازسازی آغاز شود، اصلاح کردن ابهام‌ها و اشتباه‌ها روی کاغذ بسیار ارزان‌تر تمام خواهد شد. شاید مهم‌ترین گام در این مرحله، تعیین بودجه و برآورد هزینه‌ها است.

بهتر است در این مرحله، یک‌ چک‌لیست بله/خیر از کارهایی که می‌خواهید انجام دهید یا قرار است از انجام آن‌ها چشم بپوشید، تهیه کنید و در اختیار شرکت معماری یا پیمان‌کاران مدنظر خود قرار دهید.

برخی از بخش‌های عملیات بازسازی نیازمند به اخذ مجوز است؛ اگر با شرکت‌های معماری کار می‌کنید، احتمالا آن‌ها مجوزهای لازم را برای شما اخذ خواهند کرد؛ درغیر این صورت، نسبت به اخذ مجوزهای مربوط اقدام کنید. «گروه معماری و دکوراسیون داخلی کارمانی»، یکی از برترین شرکت‌های معماری در کشور است که شما را در پروژه‌های بازسازی در مشهد همراهی خواهد کرد.

۲. برنامه‌ریزی برای تخریب

بدیهی است که برای افزودن بخش‌های جدید به ساختمان، باید تمام یا قسمتی از بخش‌های پیشین را تخریب کرد. بهتر است پیش از آغاز پروژه، فرایند تخریب را تا حد کمال پیش ببرید تا نگرانی برای زمان از‌دست‌رفته نداشته باشید؛ البته این امر منوط به آن است که محل اجرای پروژه، سکونت‌گاه فعلی شما نباشد.

در این مرحله، می‌توانید از شهرداری منطقه محل سکونت خود، باکس‌هایی برای زباله‌های ساختمانی درخواست دهید. شهرداری مشهد در سال‌های اخیر با دریافت هزینه، این باکس‌ها را در اختیار شما قرار خواهد داد.

فرایند تخریب در برخی از بخش‌های ساختمان ممکن است پیچیده و گاه خطرناک باشد. به‌عنوان نمونه، تخریب دیواره‌هایی که پوشش رنگی بر پایه سرب دارند، بسیار برای سلامتی زیان‌بخش هستند.

همچنین قرارگیری در مجاورت آزبست که در پیکربندی ساختمان‌های قدیمی استفاده می‌شده است، بسیار سرطان‌زا خواهد بود. به این موارد، امکان فروریزی یا نشست ناگهانی ساختمان را در حین فرایند تخریب اضافه کنید؛ بنابراین بهتر است برای انجام این امر، از کارشناسان مربوط و پیمان‌کاران مجرب استفاده کنید.

۳. بازسازی بخش‌های اصلی

تصویر

بزرگ‌ترین بخش‌هایی که ممکن است برای بازسازی آن‌ها برنامه‌ریزی کرده باشید، عبارت‌اند از تغییر یا تعمیر سقف، تعمیر فونداسیون، عایق‌سازی برای جلوگیری از نفوذ آب، نصب و تعویض کف‌پوش‌ها یا دیوارپوش‌ها. علت اولویت بازسازی این بخش‌ها این است که بر ادامه فرایند بازسازی و سایر مراحل اثرگذار خواهند بود.

با تعمیر و به‌سازی فونداسیون، از استحکام خانه خود در آینده اطمینان حاصل خواهید کرد و نگرانی برای وجود خرابی‌های احتمالی را به فراموشی خواهید سپرد. در این مرحله، بهتر است تا در مناطقی مانند دیوارهای ضعیف، تیرچه‌ها و تیرهای حائل، تعمیرات اساسی فونداسیون انجام دهید.

پس از حصول اطمینان از شرایط فونداسیون. به وجود رطوبت در دیوارها و در و پنجره‌ها توجه کنید. در صورت نیاز، در و پنجره‌های فرسوده را تغییر دهید و دیواره‌های فرعی ساختمان را به‌سازی کنید.

۴. عملیات نجاری

برخی از فرایندهای بازسازی که بر پایه چوب باشند را عملیات نجاری می‌گویند؛ البته امروزه به‌جای چوب از متریال‌های موردتایید استفاده می‌شود. این فرایند شامل متحرک‌سازی دیواره‌ها، افزایش تیرها برای تحمل وزن طبقات، ساخت و نصب در و پنجره‌ها یا تغییر ابعاد چارچوب آن‌ها می‌شود.

عمده گروه‌های معماری در بین کارکنان خود، افراد متخصص برای عملیات نجاری دارند؛ بااین حال در پاره‌ای از موارد، ممکن است نیاز به افزودن فرد متخصص جدید برای انجام این عملیات باشد.

۵. سیستم‌های گرمایش و سرمایش، برق و لوله‌کشی

هنگامی که دیواره‌ها و کف باز هستند و فرایند بازسازی در حال اجرا است، نوبت به نصب و اجرای سیستم‌های گرمایش و سرمایش، برق، تلفن و لوله‌کشی آب و گاز می‌رسد. طبیعتا هنگامی که سقف و کف ساختمان باز هستند، نصب و کانال‌کشی سیستم‌های سرمایشی، شوفاژها و سیستم‌های گرمایش از کف تسهیل می‌شود. به خاطر داشته باشید که گروه معماری و عمرانی مدنظر شما، باید حتما از افراد متخصص در این مرحله استفاده کند.

۶. نصب پنجره‌ها

تصویر

انتخاب پنجره مناسب برای منزل مسکونی، می‌تواند به عوامل متعددی بستگی داشته باشد. نمای ساختمان، عدم شراف به ملک همسایگان، سلیقه شخصی، متراژ دیوارها، آب‌و‌هوا و اقلیم منطقه . مواردی از این دست، در انتخاب چگونگی پنجره‌های ساختمان تاثیرگذار هستند.

پنجره‌های آلومینیمی و UPVC رایج‌ترین نوع پنجره‌ها هستند. در نظر داشته باشید که انتخاب پنجره استاندارد با شیشه‌های چندجداره و خرید از شرکت‌های معتبر، علاوه بر اینکه خدمات نصب رایگان را برای شما به‌همراه خواهد آورد، سبب جلوگیری از ورود آلودگی صوتی و گردوغبار به منزل مسکونی شما می‌شود.

۷. عایق‌بندی و تکمیل دیوارها

پیش از آنکه دیوارها به‌طور کامل برپا شوند، باید عملیات عایق‌بندی انجام شود. بخش عمده این بخش، فرایندهای عمرانی ویژه‌ای است که کارگران مجرب به‌راحتی از عهده آن برمی‌آیند. شایان ذکر است که پیش از تکمیل دیوارکشی، باید بازرسی اداره برق و آب ‌و فاضلاب صورت پذیرد.

۸. عملیات تکمیلی نجاری

با تکمیل بازسازی دیوارها، فرایندهای تکمیلی نجاری آغاز می‌شود که شامل برخی ظریف‌کاری‌ها و جزییات خواهد بود. در این مرحله، تیم بازسازی به اتصال قرنیزها خواهد پرداخت و تزیینات در و پنجره‌ها، قفسه‌ها، کتاب‌خانه‌ها و … نصب می‌شود.

۹. نقاشی داخلی و کاغذ دیواری

تصویر

بین کارشناسان معماری، در ترتیب و اولویت مرحله نقاشی و نصب کف‌پوش‌ها اختلاف‌نظر است. بااین‌حال، توصیه می‌شود که پیش از نصب کف‌پوش‌ها فرایند نقاشی را به پایان برسانید تا از نفوذ رنگ به قسمت‌های تحتانی جلوگیری شود.

نقاشی ساختمان یا نصب کاغذ دیواری، عملیاتی بسیار سرگرم‌کننده است که بسیاری از خانواده‌ها را ترغیب می‌کند تا خود این مرحله را پیش ببرند. بااین‌همه، این فرایند ظرافت و دقت ویژه‌ای را طلب می‌کند که مختص به نقاشان و نصابان کاغذ دیواری است.

انتخاب نوع زنگ و کاغذ دیواری، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها برای خانواده‌ها محسوب می‌شود و از آنجایی که این انتخاب جلوه اصلی و شمای کلی خانه شما را رغم می‌زند، دغدغه‌ای بجا و بحق به‌حساب می‌آید. کارشناسان معماری و دوراسیون داخلی در گروه «کارمانی»، مشاور شما برای گذار از این مرحله در بازسازی ساختمان در مشهد خواهند بود.

۱۰. نصب کف‌پوش‌ها

انتخاب کف‌پوش‌ خانه حین بازسازی، به سلیقه شخصی شما و کاربری آن بخش از منزل بستگی دارد. برای اتاق‌خواب و اتاق نشیمن، معمولا از متریال‌هایی چون لمینت، چوب سخت، چوب پرداخت‌ شده، سرامیک، گرانیت یا موکت استفاده می‌شود. کاشی، سرامیک، گرانیت یا سنگ مرمر را نیز برای سرویس‌های بهداشتی، حمام و آشپزخانه انتخاب می‌کنند.

به‌خاطر داشته باشید که انتخاب رنگ یا کاغذ دیواری و کف‌پوش‌ها، باید در تناسب با یکدیگر باشند. همچنین انتخاب کف پوش باکیفیت علاوه بر ماندگاری طولانی، سبب عدم آسیب‌رسانی به طبقات پایین با فونداسیون نیز می‌شود.

۱۱. بازسازی قسمت‌های خارجی

پس از تکمیل عملیات بازسازی در داخل ساختمان، می‌توانید به بازسازی قسمت‌های خارجی فکر کنید؛ گرچه در پاره‌ای از موارد امکان موازی‌کاری وجود دارد. نمای ساختمان، سقف یا بام، بالکن‌ها، پارکینگ، محوطه، استخر، فضای سبز و … مواردی هستند که در بازسازی خارجی ساختمان در نظر گرفته می‌شوند. بازسازی فضای خارجی باید در هماهنگی کامل با همسایگان و هویت شهرسازی شکل بگیرد.

هزینه بازسازی ساختمان

یافتن خانه‌ای که از تمام جوانب ایدئال افراد باشد، امری دشوار است؛ از این رو، افراد تلاش می‌کنند تا با بازسازی ملک مسکونی خود، آن را به ایدئال‌های مدنظرشان نزدیک کنند. برآورد هزینه‌های بازسازی ساخمان امری دشوار توصیف می‌شود؛ چراکه به عوامل و متغیرهای متعددی وابسته است؛ به همین سبب، مالکان تلاش می‌کنند تا به‌واسطه عقد قرارداد با شرکت‌های معماری و عمرانی، به برآوردی دقق از هزینه‌های خود دست‌ پیدا کنند.

طبق تحقیقی که در ژوئیه ۲۰۲۲ انجام شده است، میانگین هزینه‌های بازسازی یک واحد مسکونی در ایالات متحده آمریکا به ۴۶۷۴۸ دلار می‌رسد. براساس آمار منتشرشده، این مبلغ از ۱۸۱۶۱ دلار تا ۷۶۱۶۷ دلار متغیر بوده است. در این میان، آشپزخانه‌ها بیشترین و سرویس‌های بهداشتی، کمترین مبلغ را به خود اختصاص داده‌اند.

بازسازی واحد مسکونی به عواملی چون هزینه‌های اخذ مجوزها، نیروی کار، موقعیت مکانی، متراژ ملک و تعداد اتاق‌ها، نوع بنا و متریال به‌کار رفته بستگی دارد. همچنین عوامل ثانویه‌ای چون قدمت بنا، تغییرات نقشه بنا، دستمزد معماران و مهندسان، هزینه‌های مازاد برای بازسازی یا تقویت فونداسیون و هزینه بازسازی طبقات نیز بر هزینه کلی بازسازی ساختمان تاثیرگذارند.

بازسازی و افزایش ارزش خانه

هدف اصلی بازسازی تامین آسایش و راحتی برای ساکنان فعلی آن است؛ با این حال، شما باید آن را به چشم یک سرمایه‌گذاری نیز نگاه کنید و ملک خود را به‌گونه‌ای بازسازی کنید که برای ساکنان بعدی و خریداران بالقوه نیز جذابیت داشته باشد.

به‌همین دلیل، تلاش کنید تا بازسازی خود را بیشتر معطوف به کارآمدتر کردن بنا کنید و افزودن جزئیات غیرضروری یا تزیینات نمایشی اجتناب ورزید. به‌عنوان نمونه، ساخت استخر ممکن است یکی از برنامه‌های مهم شما در بازسازی ویلا یا منزل مسکونی باشد؛

اما باید در نظر داشته باشید که استخرهای شنا به‌رغم نیاز برای صرف هزینه های زیاد برای احداث، به‌ندرت هزینه خود را در فروش مجدد ملک جبران می‌کنند؛ چراکه از نظر بسیاری از خریداران احتمالی خانه، این عناصر معماری به‌عنوان نوعی کابوس با هزینه‌های بالای تعمیر و نگهداری تصور می‌شوند که خطرات ایمنی را برای کودکان و اهالی خانه به‌همراه دارند.

بازسازی خانه‌ها اغلب بسیار زمان‌بر است و معمولا هزینه های هنگفتی را به‌جای می‌گذارد؛ اما در عین حال، هنگام فروش بیش از ۸۰ درصد هزینه های صرف شده را جبران می‌کند.

بنا بر تحقیقاتت انجام‌شده سال ۲۰۲۲ در ایالات متحده آمریکا، بازسازی کامل آشپزخانه، نصب کف‌پوش‌های چوبی، حمام‌های مدرن با امکانات به‌روز و همچنین بازسازی سقف‌ها، دیوارپوش‌ها، درها، پنجره‌ها و همچنین به‌سازی ساختمان به‌لحاظ مصرف انرژی و امکان استفاده از انرژی‌های سبز، بیشترین ارزش افزوده را برای ملک‌های مسکونی به ارمغان آورده‌اند.

بازسازی در مشهد

مشهد دومین کلان‌شهر بزرگ ایران و پایتخت معنوی این کشور محسوب می‌شود. توسعه باورنکردنی این شهر در سال‌های اخیر و رشد روزافزون جمعیت ساکن آن، سبب گسترش ساخت و سازها در این شهر شده است.

وجود بافت سنتی و گاه فرسوده در این شهر، موجب شده است تا بسیاری از ملک‌های مسکونی نیاز به بازسازی داشته باشند. همچنین انبوه‌سازی‌های دولتی در حاشیه این شهر و به‌کارگیری الگوهای یک‌نواخت ساخت ‌و ساز، باعث شده است تا روح تنوع‌طلبی و نیاز به بازسازی در ساکنان تقویت یابد.

از همین رو، شرکت‌های بازسازی، معماری و دکوراسیون داخلی متعددی در مشهد فعالیت می‌کنند و خدمات گسترده و متنوعی را ارائه می‌دهند. «گروه معماری و دکوراسیون داخلی کارمانی» یکی از شرکت‌های حاضر در شهر مشهد است که به ارائه این نوع خدمات در سراسر کشور می‌پردازد.

پرسش‌های متداول

بازسازی چیست؟

بازسازی ساختمان یکی از شیوه‌های ایجاد تغییرات دربنا است که معمولا با اهداف متفاوت انجام می‌شود.

انواع بازسازی ساختمان کدامند؟

بازسازی کلی خانه، بازسازی خانه‌های تاریخی، بازطراحی، استحکام‌بخشی و گسترش فضا با افزودن بخش‌های جدید.

بازسازی چه بخش هایی ارزش خانه را افزایش می‌دهد؟

بازسازی کامل آشپزخانه، نصب کف‌پوش‌های چوبی، حمام‌های مدرن با امکانات به‌روز و همچنین بازسازی سقف‌ها، دیوارپوش‌ها، درها، پنجره‌ها و همچنین به‌سازی ساختمان به‌لحاظ مصرف انرژی و امکان استفاده از انرژی‌های سبز.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید