۵ راهکار تغییر دکوراسیون برای عید نوروز

تغییر دکوراسیون برای عید نوروز

در فرهنگ ایرانی، اسفند ماه جنب و جوش و تغییر و تحول است؛ فرصتی برای خانه تکانی و شاید ایجاد تغییرات؛ تغییراتی که شاید کوچک باشند اما می توانند تاثیر بزرگی در بهار قلب ما داشته باشد.

این تغییرات می توانند از درونمان شروع شود تا بیرونمان را زیباتر کند، اما همیشه اینطور نیست؛ گاهی ایجاد تغییراتی کوچک در اطراف ما می تواند باعث زیبایی درون ما نیز شود، تغییراتی جزئی مانند تغییر دکوراسیون برای عید نوروز !

ممکن است برخی از ما تا صحبت از تغییر دکوراسیون می شود با برآورد هزینه های سرسام آور آن ترجیح دهیم محیط خانه خود را همانطور که هست دوست بداریم. اما اگر به شما بگوییم این تغییرات الزاماً با صرف هزینه های گزاف همراه نیست چطور؟

دکوراسیون قدیمی شما همچنان دوست داشتنی خواهد بود یا برای ایجاد تازگی به دنبال راهکارهایی کم هزینه خواهید گشت؟

در ادامه چند راهکار ساده تغییر دکوراسیون برای عید نوروز را با هم بررسی می کنیم.

مطالعه بیشتر: اصول طراحی و دکوراسیون داخلی در مشهد

طراحی دکوراسیون داخلی در مشهد

سبز سبز چون بهار

برای اغلب ما که امروزه آپارتمان نشین شده ایم دیگر باغ و باغچه معنای خود را از دست داده است. در حالی که یکی از کم هزینه ترین راه ها برای تغییر دکوراسیون برای عید نوروز همین هماهنگ کردن محیط خانه با تغییرات فصل است.

درست است که در آپارتمان های مدرن، فضای قابل توجهی برای نگهداری از گیاهان وجود ندارد اما خرید یک یا دو گلدان کوچک هم می‌تواند تا اندازه ای به تلطیف محیط کمک کند. انتخاب رنگ های زنده برای گلدان ها همانند زرد، قرمز یا نارنجی و یا حتی جایگزین کردن سبزه عید با گیاهان فصلی بیش از آنچه که فکر کنید محیط خانه شما را دگرگون می‌سازد.

همچنین اگر فکر می‌کنید فرصت کافی برای رسیدگی به گیاهان را دارید بد نیست به خرید استندهای چند طبقه گلدان نیز فکر کنید. با خرید یکی از این استندها می‌توانید در فضایی حداکثر ۲ متر در ۲ متر یک گلخانه کوچک پدید آورید.

آوردن بهار به خانه تان، یکی از بهترین راهکارها برای تغییر دکوراسیون برای عید نوروز است.

 

از گشاده دستی خورشید بهره ببرید

تنطیم نور محیط، دیگر عاملی که می‌تواند فضای منزل شما را نو کند.

از آنجایی که خورشید در بهار بسیار سخاوتمند است می‌توانید به قدر نیاز از این گشاده دستی بهره ببرید و با روشنایی، تغییر دکوراسیون برای عید نوروز را برای منزلتان ایجاد کنید.

اگر محیط منزل شما به اندازه کافی نورگیر نیست بهتر است به تعویض پرده پذیرایی فکر کنید. خرید پرده نو به شما کمک می‌کند تا با تنظیم نور، نمایی تازه از دکوراسیون خود را به نمایش بگذارید. با این حال فراموش نکنید که قبل از تعویض پرده ابتدا می‌بایست در خصوص جنس پارچه آن تصمیم بگیرید.

انتخاب پارچه های مناسب برای فضاهای متفاوت نظیر اتاق خواب، آشپرخانه یا پذیرایی می‌تواند علاوه بر تنظیم نور به کنترل درجه حرارت محیط در فصول مختلف نیز کمک به سزایی نماید. به طور مثال امروزه پرده هایی از جنس کتان، انتخابی مناسب برای آپارتمان ها تلقی می‌شوند چرا که این نوع پارچه به راحتی نور را از خود عبور می‌دهد و پوششی مناسب برای پنجره ها جهت گرم تر شدن در زمستان و خنک تر شدن در تابستان به شمار می‌آید.

با این تغییر دکوراسیون برای عید نوروز، نور بر زندگی خود بتابانید.

 

با رنگ به دیوارها حس بدهید

رنگ از دیگر مولفه های بهار است که می تواند تا درون خانه هایتان ادامه یابد و به عنوان یکی از بهترین راهکارهای تغییر دکوراسیون برای عید نوروز می توان از آن بهره جست.

نقاشی ساختمان، می‌تواند به شما کمک کند تا فضایی تازه را تجربه کنید. برای این کار لازم نیست حتماً یک نقاش خبر کنید و یا اینکه کل دیوارهای موجود در خانه را رنگ آمیزی کنید. بلکه تنها کافیست به حس درونی خود اعتماد کنید، از روانشناسی رنگ ها کمک بگیرید و با ایجاد جزئیات، دکوراسیون کلی منزل خود را تغییر دهید. تغییر دکوراسیون با رنگ آمیزی می‌تواند حتی به معنای رنگ کردن یک دیوار از خانه یا نصب یک تابلو با رنگ متضاد به روی یکی از دیوارها باشد.

بد نیست بدانید به طور معمول نورگیرترین دیوار خانه برای رنگ آمیزی در این سبک انتخاب می‌شود پس در این زمینه هوشمندانه عمل کنید. نکته دیگر اینکه، بهتر است به هنگام رنگ آمیزی ساختمان از رنگ هایی با تنالیته ملایم استفاده کنید تا در طولانی مدت دچار دلزدگی نشوید.

در نهایت اگر این نکات ریز را در نظر بگیرید دیگر مهم نیست چقدر در این زمینه تجربه دارید و می‌توانید خوشبینانه به نتیجه کار خود امیدوار باشید.

معماری داخلی مشهد

خانه را کمی خلوت کنید

اگر در طول زمان با خرید اسباب و اثاثیه متفاوت خانه خود را شلوغ کرده اید، دیگر وقت آن فرا رسیده که از بعضی از آنها دل بکنید؛ تغییر دکوراسیون برای عید نوروز گاهی با کاستن اتفاق می افتد!

هر گوشه خانه را باید به گونه ای بچینید که در انبوه وسیله های مختلف سر در گم نشوید. یک کاناپه دو نفره و یک گلدان بلند بامبو برای قرارگیری در جلوی دیوار دو متری نشیمن کافیست پس این فضای کوچک را با تابلوهای رنگارنگ و قالیچه های بزرگ و کوچک پر نکنید. اجازه دهید آنچه برای تغییر دکوراسیون برای عید نوروز خود خریداری نموده اید به قدر کافی فضا داشته باشد تا خودی نشان دهد.

برای این کار می‌بایست وسیله های اضافه را به انبار منتقل کنید یا با تغییر سبک چیدمان محیط را خلوت تر نشان دهید.

فراموش نکنید برای تغییر دکوراسیون لازم نیست حتماً چیز تازه ای بخرید همین که بتوانید وسایل موجود را به درستی در منزل بچینید قدم بزرگی در این راه برداشته اید.

دست به جیب شوید

طراحی داخلی مشهد

خود را ملزم به استفاده از کلید و پریز قدیمی، دستگیره ها، شیرآلات کهنه و سایر جزئیات منزل ندانید، بهار یعنی نو شدن و این می تواند الهام بخش تغییر دکوراسیون برای عید نوروز باشد.

گاهی نیاز است که دست به جیب شوید و با ایجاد تغییراتی کوچک به تغییر دکوراسیون خود کمک نمایید. تعویض شیر قدیمی سینک آشپزخانه که از قضا در دید کامل نیز قرار دارد شاید به اندازه تعویض کابینت ها به چشم نیاید اما همین تغییر کوچک می‌تواند روحیه و دکوراسیون شما را تا حد قابل توجهی تازه کند.

با توجه به جزئیات، تلاش کنید کم هزینه ترین راه ها را جهت کمک به تغییر دکوراسیون برای عید نوروز بیابید اما اگر نیاز به صرف هزینه دارید، یک برنامه مالی تدارک ببینید و تا حد معقول برای خانه خود خرج کنید.

اگر علاقمند به مطالعه هستید می‌توانید یک کتابخانه نیز به دکوراسیون خود اضافه کنید. با همه اینها بهتر است از ابتدا پنلی برای تغییر دکوراسیون خود در نظر بگیرید و قدم به قدم با برنامه پیش بروید. خرید مبلمان، فرش و وسایل منزل را تا حد ممکن به مراحل پایانی تغییرات موکول کنید و میزان رضایت خود را در هر مرحله بسنجید. با این کار می‌توانید نسبت به تغییر دکوراسیون خود را مدیریت مالی داشته باشید و از هزینه های گزاف بپرهیزید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید