معرفی آثار جهانی معماری (فرانک لوید رایت)

معرفی آثار جهانی معماری (فرانک لوید رایت)

در سری مقالات جدید در واحد بلاگ شرکت معماری و دکوراسیون داخلی در مشهد کارمانی میخواهیم به معرفی آثار جهانی معماری و معماری داخلی در بپردازیم.

با توجه به اینکه کاربران در کامنت های ارسالی که معرفی سبک های معماری و آثار معماری برگزیده جهان را درخواست داده بودند واحد بلاگ و تولید محتوای شرکت تصمیم به این گرفت که پاسخ درخواست ها را رسیدگی کند و به تهیه این آثاردر مقالات بپردازد.

 فرانک لوید رایت

در این مقاله به زندگی و آثار فرانک لوید رایت میپردازیم.

بصورت خلاصه:

فرانک لوید رایت بزرگترین معمار قرن ۲۰ آمریکا. نابغه ای که هرگز چشمه فیاض قریحه اش به خشکی نگرایید.مسلما درک شخصیت وی تاثیر بسیاری در فهم کارهای بی نظیرش دارد ٬سراسر زندگی رایت با تراژدی٬تهمت و شایعه همراه است. فرانک لوید رایت (Frank Lloyd Wright) زاده ۸ ژوئن ۱۸۶۷ – درگذشته ۹ آوریل ۱۹۵۹)، مشهورترین معمار تاریخ آمریکا است. او معمار، طراح داخلی و نویسنده آمریکایی است که  بیش از هزار بنا و سازمان طراحی کرده و پانصد ساختمان را کامل کرده است.

طراحی داخلی و دکوراسیون در مشهد

آن دسته از معماران اروپایی که رهبری نهضت نو را در آن قاره به عهده داشتند به سرعت معنای کارهای رایت را یافتند به سال ۱۹۰۸ ” کونو فرانکه ” استادی آلمانی که جز برنامه مبادلات فرهنگی دو کشور آلمان و آمریکا در دانشگاه هاروارد زیبایی شناسی تدریس میکرد رایت را ملاقات کرد و نتیجه این دیدار کتاب قطوری در باره رایت به زبان آلمانی شد. که به سال ۱۹۱۰ در آلمان منتشر شد کتاب کوچکتر دیگری از همین نویسنده به سال چاپ شد که ۱ تعداد فراوانی از این کتاب به فروش رسید و این دو کتاب مقدمه آشنایی اروپائیان با کار رایت شد بی مناسبت نیست که یادآور شویم که کتاب نخستین به دلیل جامع بودن خود تاکنون بی نظیر مانده.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید