طراحی ویلا کلاسیک

طراحی ویلا کلاسیک

ویلا‌های کلاسیک جزو سبک‌هایی می‌باشد که به خاطر ویژگی هایی که دارد مورد توجه قرار گرفته است. ستون هایی با ارتفاع زیاد، مجسمه‌هایی تزئینی، سرستون، تزئینات از ویژیگی های کلاسیک است. در طراحی کلاسیک تنوع متریال استفاده شده، بیشتر است.  نورپردازی نمای ویلا‌های کلاسیک خیلی مهم می‌باشد و به زیبایی طراحی ویلا کلاسیک کمک می‌کند.
دکوراسیون داخلی کلاسیک که با استفاده از سنگ‌های زیبا، دیوارهایی با ارتفاع بلند، ستون‌های بلند، پنجره‌های متقارن، مبلمان با شکوه و استیل، مجسمه‌ها نیز طراحی داخلی کلاسیک استفاده می شوند.

آبنماها که در دکوراسیون داخلی ویلاهای کلاسیک استفاده می شوند، به شیوه سنتی طراحی می‌شوند.
همچنین از روشنایی طبیعی و مصنوعی در دکوراسیون داخلی ویلا استفاده می‌شود. باید توجه کرد که سبک ویلاهای کلاسیک به دلیل وجود استفاده از مصالح گران قیمت نیز درای هزینه بسیار بالایی است.

طراحی ویلا کلاسیک

ویژگی های ویلاهای کلاسیک

تقارن ویلا کلاسیک

در طراحی کلاسیک همه چیز در تقارن و نظم است و تعادل را در همه قسمت‌های منزل نیز مشاده کرد. نقش و نگار‌های سقف و دیوار، همه و همه در توازن و تعادلند.
برخی  از افراد ممکن است این شیوه را دوست نداشته باشند و به سبک‌های مدرن و تلفیقی علاقه بیشتری داشته باشند; چرا که روحیه تنوع طلبی را دارند.

حاشیه‌های نرم در طراحی کلاسیک

در طراحی سنتی معمولا از زاویه‌های تیز استفاده نمی شود; و سعی بر این است که تا حد ممکن از خطوط منحنی استفاده شود. چرا که حس آرامش در آنها بیشتر است.

رنگ ها در طراحی داخلی کلاسیک

در طراحی ویلاهایی که به شیوه  کلاسیک انجام می‌شوند، بر خلاف طراحی داخلی  بیشتر از رنگ‌های خنثی استفاده می‌شود. که از لحاظ روانشناسی حس ظرافت، رسمیت،قابل اعتماد بودن و قدرت را بر انگیخته خواهد کرد. رنگهایی از قبیل مشکی، سفید، قهوه ای شیری، برنزی و طلایی از رنگ‌های خن می‌باشند که در طراحی‌های کلاسیک استفاده می شوند.

استفاده از چوب در طراحی ویلا کلاسیک

در دکوراسیون ویلای کلاسیک از چوب و مظاهر چوب، نظیر رنگ قهوه ای استفاده می‌شود; و ممکن است که نرده‌ها، سقف، و به طور کلی در دکوراسیون از چوب استفاده شود. که سبب می‌شود که روحی گرم و جذاب بر فضا بدهد.

فرش‌های سنتی

در دکوراسیون داخلی خانه‌هایی که به سبک سنتی ساخته می‌شوند; از فرش‌های دستباف و سنتی استفاده می‌شود.

قرنیزها و گچ کاری‌های زیبا

ویلا‌های کلاسیک دارای گچ کاری و قرنیزها با جزییات زیبا و قدرتمند، همراه با رنگ‌های کلاسیک و معمولا به رنگ سفید هستند.
این به این معنا نیست که لازم است از قرنیز‌ها و گچ کاری‌ها سنتی طراحی شوند. اما لازم است که عنصر تعادل که مشخصه یک طراحی کلاسیک است، در آن رعایت شود.

 اصول طراحی ویلا کلاسیک

طراحی ویلا کلاسیک نیز دارای اصول است. اصول طراحی ویلا کلاسیک را می توان نیز شامل موارد زیر است:

  • اصل تعادل و تقارن در طراحی ویلا کلاسیک
  • طراحی ستون و سقف های بلند

در طراحی داخلی ویلا کلاسیک لوکس، سقف ویلا به دقت و ظرافت خاصی طراحی می شود و هر فضا جداگانه، تزئینات سقفی خاص خودش را دارد. استفاده از رنگ طلایی در دکوراسیون داخلی ویلا کلاسیک به چشم می‌خورد؛ چراکه استفاده از رنگ طلایی برای القاء حس لاکچری و لوکس بودن را به فضای داخلی ویلا می دهد.

  • برقراری تناسب و هارمونی در طراحی ویلا کلاسیک
  • به کار بردن تزیینات وجزییات فراوان در طراحی
  • اصل تکرار و تعدد

    تفاوت طراحی ویلا به سبک مدرن و کلاسیک

    بین طراحی ویلا به سبک مدرن و کلاسیک تفاوت‌های آشکاری چه در پلان و چه در نما وجود دارد. انتخاب متریال و رنگ هایی که برای دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود در این دو سبک با یکدیگر متفاوت هستند.

  • در طراحی ویلا به سبک مدرن از احجام ساده، مکعبی و گوشه‌دار بهره گرفته شده تا به سلیقه کارفرما برسیم. اما در طراحی به سبک کلاسیک بیشتر از خطوط و اشکال منحنی بهره می‌بریم.
  • متریال مورد استفاده در ویلای مدرن بیشتر برپایه چوب و سنگ و شیشه هستند، اما متریال اصلی در ساخت ویلای کلاسیک، سنگ های لوکس استفاده می شوند.
  • استفاده از ستون‌های بلند و سقف بلند به حالتی که نمایانگر شکوه و عظمت می باشد در طراحی کلاسیک بسیار رعایت می‌شود و این در حالی است که استفادها ز پنجره‌ها شیشه‌ ایی و قدی در طراحی ویلا مدرن مورد استفاده قرار میگیرد.

 برآورد هزینه طراحی ویلا کلاسیک

هزینه طراحی ویلا به سبک کلاسیک، فقط شامل هزینه طراحی پلان و نما نیست. بلکه این هزینه بسته به امکانات مختلفی که در ویلا شما طراحی و اجرا می‌شود، متغییر خواهد بود.

  • محل قرارگیری طراحی ویلا
  • طراحی پلان معماری ویلا
  • هزینه طراحی نقشه‌های فاز ۲ ویلا
  • هزینه طراحی نما ویلا به سبک کلاسیک
  • هزینه طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی ویلا کلاسیک
  • هزینه‌های مرتبط با طراحی محوطه‌سازی و طراحی فضای سبز
  • هزینه طراحی روف گاردن، استخر، آلاچیق، پرگولا
  • هرینه طراحی تاسیسات هوشمند‌سازی، طراحی نورپردازی، طراحی تاسیسات مکانیکی
طراحی و ساخت ویلای خود را به شرکت طراحی و دکوراسیون داخلی کارمانی بسپارید.
با دوستان خود به اشتراک بگذارید